dehakan7
Müdavim
- Katılım
- 8 Ekim 2024
- Konular
- 375
- Mesajlar
- 3,059
- Tepkime puanı
- 6,293
Video için teşekkürler, ancak batarya sağlığı ve değişimi konusunda ben gelecekte nerdeyse hiçbir kullanıcının batarya değiştireceğini sanmıyorum, zaten piyasada 400-600 bin km'ler var, kaç kişi bu kadar km'ye kadar arabasını kullanır bilemem. Batarya sağlığıyla alakalı aşağıda bazı örnekler vereceğim 
Tesla Model 3 SR+ (2021, LFP) – 356.143 km, %89 SOH (resmî, Avustralya).
Tesla Model S 90D (2016, taksi, Kanada) – ~500.000 km, ~%88 SOH (310.000 milde %12 kayıp).
Renault Zoe 40 kWh (taksi, Türkiye) – ~345.000 km, %96 SOH (filo örneği)
Hyundai Kona Electric 64 kWh (İrlanda) – 210.000 km, %94,5 SOH (servis/scan çıktısı).
BMW i3 60 Ah (G. Afrika) – 300.000 km, ~%85 SOH (kullanılabilir kapasite ~16 kWh/18,8 kWh).
BYD e6 (LFP, taksi, Shenzhen) – 300.000 km, ~%95 kalan menzil (3 yılda %5 kayıp).
Ioniq 5 - 600.000km SOH %88
Yukarıdaki örneklerin çoğu eski model araçlar (eski tip bataryalar) ve normal kullanıcıların belki hiç göremeyeceği yüksek kilometreler var. Bu durumda elektrikli araç sahiplerinin hatta 2 inci 3 üncü sahiplerinin bile bence bu hesaplara girmesinin pek bir manası yok. Bu ülkede elektrik severler 70 km menzilli ZOE, i3 bile kullandı, dolayısıyla 400-450 km menzilli bir aracın menzili 360-410a' düştü diye kullanıcılar bence batarya değişimine gitmeyecektir.
Diyelim ki gerçekten 600-700 bin km yapmış bir elektrikli araç alacaksınız, o zaman da zaten satıcı fiyatını çok çok uygun tutmak zorunda kalacak ki alacak kişi bahsedilen batarya maliyetine katlansın . Unutmayın 600-700 binde alacağınız bir içten yanmalı motorlu aracın masrafı belki buradakinden çok daha fazla da olabilir. Bence batarya bakımından elektriklinin hiçbir problemi yok.
Amma illa bu konuda takıntılıysanız da toyota hibritlerinden ilerleyebilirsiniz.
Toyota Prius hybrid - 1.000.000 km (taksi, Avustruya, batarya değişmemiş) 1.7milyon km yapanlar olduğu da söyleniyor.
Tesla Model 3 SR+ (2021, LFP) – 356.143 km, %89 SOH (resmî, Avustralya).
Tesla Model S 90D (2016, taksi, Kanada) – ~500.000 km, ~%88 SOH (310.000 milde %12 kayıp).
Renault Zoe 40 kWh (taksi, Türkiye) – ~345.000 km, %96 SOH (filo örneği)
Hyundai Kona Electric 64 kWh (İrlanda) – 210.000 km, %94,5 SOH (servis/scan çıktısı).
BMW i3 60 Ah (G. Afrika) – 300.000 km, ~%85 SOH (kullanılabilir kapasite ~16 kWh/18,8 kWh).
BYD e6 (LFP, taksi, Shenzhen) – 300.000 km, ~%95 kalan menzil (3 yılda %5 kayıp).
Ioniq 5 - 600.000km SOH %88
Yukarıdaki örneklerin çoğu eski model araçlar (eski tip bataryalar) ve normal kullanıcıların belki hiç göremeyeceği yüksek kilometreler var. Bu durumda elektrikli araç sahiplerinin hatta 2 inci 3 üncü sahiplerinin bile bence bu hesaplara girmesinin pek bir manası yok. Bu ülkede elektrik severler 70 km menzilli ZOE, i3 bile kullandı, dolayısıyla 400-450 km menzilli bir aracın menzili 360-410a' düştü diye kullanıcılar bence batarya değişimine gitmeyecektir.
Diyelim ki gerçekten 600-700 bin km yapmış bir elektrikli araç alacaksınız, o zaman da zaten satıcı fiyatını çok çok uygun tutmak zorunda kalacak ki alacak kişi bahsedilen batarya maliyetine katlansın . Unutmayın 600-700 binde alacağınız bir içten yanmalı motorlu aracın masrafı belki buradakinden çok daha fazla da olabilir. Bence batarya bakımından elektriklinin hiçbir problemi yok.
Amma illa bu konuda takıntılıysanız da toyota hibritlerinden ilerleyebilirsiniz.
Toyota Prius hybrid - 1.000.000 km (taksi, Avustruya, batarya değişmemiş) 1.7milyon km yapanlar olduğu da söyleniyor.