⚡🚙 Elektrikli araç gündemi ;)

Video için teşekkürler, ancak batarya sağlığı ve değişimi konusunda ben gelecekte nerdeyse hiçbir kullanıcının batarya değiştireceğini sanmıyorum, zaten piyasada 400-600 bin km'ler var, kaç kişi bu kadar km'ye kadar arabasını kullanır bilemem. Batarya sağlığıyla alakalı aşağıda bazı örnekler vereceğim ;)

Tesla Model 3 SR+ (2021, LFP) – 356.143 km, %89 SOH (resmî, Avustralya).
Tesla Model S 90D (2016, taksi, Kanada) – ~500.000 km, ~%88 SOH (310.000 milde %12 kayıp).
Renault Zoe 40 kWh (taksi, Türkiye) – ~345.000 km, %96 SOH (filo örneği)
Hyundai Kona Electric 64 kWh (İrlanda) – 210.000 km, %94,5 SOH (servis/scan çıktısı).
BMW i3 60 Ah (G. Afrika) – 300.000 km, ~%85 SOH (kullanılabilir kapasite ~16 kWh/18,8 kWh).
BYD e6 (LFP, taksi, Shenzhen) – 300.000 km, ~%95 kalan menzil (3 yılda %5 kayıp).

Ioniq 5 - 600.000km SOH %88

Yukarıdaki örneklerin çoğu eski model araçlar (eski tip bataryalar) ve normal kullanıcıların belki hiç göremeyeceği yüksek kilometreler var. Bu durumda elektrikli araç sahiplerinin hatta 2 inci 3 üncü sahiplerinin bile bence bu hesaplara girmesinin pek bir manası yok. Bu ülkede elektrik severler 70 km menzilli ZOE, i3 bile kullandı, dolayısıyla 400-450 km menzilli bir aracın menzili 360-410a' düştü diye kullanıcılar bence batarya değişimine gitmeyecektir.

Diyelim ki gerçekten 600-700 bin km yapmış bir elektrikli araç alacaksınız, o zaman da zaten satıcı fiyatını çok çok uygun tutmak zorunda kalacak ki alacak kişi bahsedilen batarya maliyetine katlansın . Unutmayın 600-700 binde alacağınız bir içten yanmalı motorlu aracın masrafı belki buradakinden çok daha fazla da olabilir. Bence batarya bakımından elektriklinin hiçbir problemi yok.

Amma illa bu konuda takıntılıysanız da toyota hibritlerinden ilerleyebilirsiniz.
Toyota Prius hybrid - 1.000.000 km (taksi, Avustruya, batarya değişmemiş) 1.7milyon km yapanlar olduğu da söyleniyor.
 
Şarj için gelen rfid kartı denemeye çıkacaktım birazdan, çat, elektrikler gitti, istasyonları kontrol ettim, tümü hizmet dışı. Böyle de bir güzelliği var😁
 
Şarj için gelen rfid kartı denemeye çıkacaktım birazdan, çat, elektrikler gitti, istasyonları kontrol ettim, tümü hizmet dışı. Böyle de bir güzelliği var😁
Evet büyük şansızlık olmuş ;)
 
Ionic 5, bir haftalık kullanım sonrası ilk izlenimlerim olumlu. Önceki SUV aracımda üst versiyonlarda bulunan uzaktan çalıştırma, açılır perdeli cam tavan, uzaktan bagaj açma kapama, ısıtmalı koltuk, elektrikli koltuk ayarı vs standart olarak sunulmuş.
Beğenmediğim yanlar, AB de standart ve mecburi olan yapay motor sesi araçta yok, daha fazla korna kullanmak zorunda kalıyorsunuz, bu çok saçma. Önünüzdeki kişi, arkada araç olduğunu anlayamıyor ses olmadığı için, malum. İnternet sitesindeki ve YouTube videolarındaki araç tanıtım videolarında bahsedilen özellikler üst seriye ait. Kitabı da, tüm seriler için tek sanırım. Bazı özelliklerin tuşu var, kendi yok, bazılarının tuşu da yok. Örneğin dikiz aynasında önü gören iki mini kamera var, fonksiyonu yok. Sadece şerit takipte işe yarıyor muhtemelen. Oysa park ederken önü gösterse iyi olurdu. Araç burnu yüksek, şeritler, kaldırım görünmüyor.
Diğer eksiklik şarj ile ilgli. Ekrandaki şarj bilgileri hep ortalama değerler. Markete giderken kalan kilometre bilgisi 284 iken, dönüşte 290 olabiliyor. Tam şarjda kalan km 440 gösteriyor, aracı çalıştırınca 384e düşüyor, gibi.Diğer konu şarj süresi. Sürekli "18 dakikada %20den %80e şarj"deniyor, doğru, lakin %60 tan %100 e 44 dakika sürdü. 80 sonrası şarj hızı ciddi oranda, 20kw ya kadar düşüyor. Uygulamada 8 dakika gözüken kalan şarj süresi araçta 15 dk gözüküyor, uygulama haklı çıkıyor.
Sıcak havada şarjı kesip bataryaları soğutuyor araç, sonrası otomatik devam ediyor. 44 dk da en az 10dk böyle geçti.
Aracın torku fazla olduğu için, ayağınızı gaz pedalına koyar koymaz abartılı ivmeleniyor. Eğer dikkat etmezseniz, sıkışık trafikte sorun çıkarabilir Sürüş modu değştirmek de çare olmadı
Şerit takip abartılı. İlk kullanımımda, direksiyona öyle bir güç uyguladı ki sistem, lastik patladı sandım. Meğer şeride sokmak için müdahale ediyormuş
Biraz daha kullanıp uzun yol vs yapınca daha detaylı bilgi paylaşırım
Dilerim herkese daha iyilerini kullanmak nasip olur
 
BMW iX3 Neue Klasse, şarj hızı ile göz kamaştırıyor

10 dk’da 350 km 🚀

- 108 kWh NMC batarya🔋
- 400 kW pik ⚡
- 227 kW ortalama 📉
- %10 > %80 ➡️ 20 dk ⏰

100 km’de 15 kWh tüketim, 10 dakikalık şarj molasıyla 350 km yol katedebiliyor

- 7% > 56%
- 318 kW ortalama👇


1755680244500
 
⚡Türkiye'deki elektrikli araç sayısı 289 bini aştı!

TÜİK verilerine göre 16,8 milyon otomobilin bulunduğu Türkiye yollarında tamamen elektrikli araçların sayısı 289 bini aştı.

Ülkemizdeki otomobillerin yalnızca %1,7'si elektrikliye dönüşmüş durumda. Buna rağmen yakın zamanda ÖTV'de yaşanan fahiş artış, bu oran %10'lara ulaştığında vergi yükünün de katlanarak artacağının işaretçisi.

Türkiye'de bugün itibarıyla 5,6 milyon dizel, 5,2 milyon LPG, 5,1 milyon benzinli otomobil bulunuyor. Bu araçların büyük bölümünü hem akaryakıt tüketimini hem de güvenlik riskini artıran yaşlı otomobiller oluşturuyor.
 
⚡Türkiye'deki elektrikli araç sayısı 289 bini aştı!

TÜİK verilerine göre 16,8 milyon otomobilin bulunduğu Türkiye yollarında tamamen elektrikli araçların sayısı 289 bini aştı.

Ülkemizdeki otomobillerin yalnızca %1,7'si elektrikliye dönüşmüş durumda. Buna rağmen yakın zamanda ÖTV'de yaşanan fahiş artış, bu oran %10'lara ulaştığında vergi yükünün de katlanarak artacağının işaretçisi.

Türkiye'de bugün itibarıyla 5,6 milyon dizel, 5,2 milyon LPG, 5,1 milyon benzinli otomobil bulunuyor. Bu araçların büyük bölümünü hem akaryakıt tüketimini hem de güvenlik riskini artıran yaşlı otomobiller oluşturuyor.
1 De Sorunlu Arac Alirsaniz Yani Bakimsiz Yorgun Arac Ocaginiza İncir Agaci Diker Tamircilere Ve Parcacilara ve Kaporta Boya İc Dosemecilere Calisirsiniz Modeli Onemli Degil Arac Bakimliysa Benim Gibi Pimpirik Biriyse Eski Sahibi Masraf Etmessiniz Oyuzden Aracin İlk Yururu Duzgun Agir Bakimlari Yapilmis Arac Olacak Boya Ve Ufak tefek seyleri yaptirabilirsiniz ic doseme gibi tamircinin iyisini bulmak zor is yaptirmasi zor 30 Senelik Meslek Tecrubelerime Dayanarak Soyluyorum Bunlari Eski Olabilir Ama Sahibi Evladi Gozu Gibi Bakmistir Araca 3 kurus fazla olsun boyle olsun aldiginizda masraf cikartmasin size Saygilarimla. Kargo1975
 
⚡Tesla, Togg ve BYD, Türkiye elektrikli araç pazarının yarısını oluşturuyor.

2025 ilk sekiz ayında neredeyse 120 bin elektrikli otomobil satıldı. Türkiye'nin en büyük otomobil markaları Fiat, Renault ve Volkswagen, marka bazlı satış listesinde ilk 10'a bile giremedi.

Elektrikli araçlarda ÖTV'nin %10'dan %25'e fırlaması birçok markayı etkilemiş görünüyor. Ancak artan vergiler ve geleneksel markaların satış stratejilerine rağmen sene sonu 200 bin satış barajının rahat bir şekilde aşılması bekleniyor.

1756821067313
 
Şu Renault Türkiye kadar basiretsiz bir yönetim yoktur. Scenic E-Tech gibi 622 km WLTP menzilli 545 litre bagajlı muazzam aracı getirseler en düşük vergi diliminden (eskiden %10, şimdi %25) peynir ekmek gibi satarlardı ama yok, illa Megane Clio satacaklar. Hatta bir daha düşündüm de yaptıkları basiretsizlik değil, zira ülkemizin elektrikli dönüşümünü geciktiriyor, petrol bağımlılığını uzatıyor, şehirlerimizin havasının temizlenmesinin önüne geçiyorlar. Buna başka bir şey denir…

1756994813652
1756994832806
1756994850934
 
Austral seneye Türkiye'de üretilecek diye olabilir. O da çok iri, dolmuş gibi
 
🔋Tesla Model Y Türkiye Pil Fiyatı Belli OLDU !

YENİ KASA SR Pili 389.000 TL
ESKİ KASA SR Pili 410.000 TL

🔌Daha hızlı şarj,
🔋Daha yüksek kapasite
⚠️Daha uygun fiyat.



1757063869634


1757063895598
 
Sabah önce servise, oradan dişçiye gidip eve döndüm, 50 km. Araç fulldü. Dönüşte tekrar full şarj yaptım, 68,14 TL tuttu. Yani km de 1,36 TL, şehir içi, normal trafik yoğunluğu.
Aynı istasyonda şarj ediyorum ve 2. hafta sonunda, daha hızlı şarj olmaya başladı, cep telefonları gibi, bir alışma, açılma süresi mi var bilmiyorum
Aracı ilk aldığımda ekranda menzil tam şarjla 384 km gösteriyordu, üçüncü haftada 500 km ye ulaştı, forumlarda 600+ gören var.
1000089198
 
Son düzenleme:
BYD "Dolphin Surf" modelinin İspanya'da reklam tabelasında fiyatını arkadaş göndermiş

Bende paylaşayım dedim

11.780 Euro fiyatı ile tabelada.
Güncel kur ile 530 bin TL.

Bizim ülkemize gelmedi , gelse bile 1 milyon 500 binden aşağı olmaz, çok yazık ya.

Başka ülkelerde uygun araç satması ile belli bir ün yapan BYD ülkemizdeki ALJ adlı distribütörü ile bizden 2 fabrikalık para topladı ve ortada fabrikada yok. BYD alma aldırma boykot...

1757516907138
 
eletrikli arac sehir icin de ve ya sehirler arasi icin ideal ama benim gibi boydan boya 6 ülke gecenler icin hic yaramaz her 400-500 km de bir sarj istasyonuna gireceksin bir arac bataryasi 100% dolum yapmak icin en az yarim saat beklemek zorundasin. ve her yerde de hizli sarj istasyonu yok birde navigasyondan hizli sarj istasyonu ara bul oto yoldan cik sehir icine gir avm ara bul. birde bu araclarin donanimini tam bilen ustalarda yok gibi bir ariza yapsa yandin. bu araclarin bataryalari aracin yari degeri fiyatinda bu bataryalarin ömrü kac yil bunuda kimse bilmiyor.
 
eletrikli arac sehir icin de ve ya sehirler arasi icin ideal ama benim gibi boydan boya 6 ülke gecenler icin hic yaramaz her 400-500 km de bir sarj istasyonuna gireceksin bir arac bataryasi 100% dolum yapmak icin en az yarim saat beklemek zorundasin. ve her yerde de hizli sarj istasyonu yok birde navigasyondan hizli sarj istasyonu ara bul oto yoldan cik sehir icine gir avm ara bul. birde bu araclarin donanimini tam bilen ustalarda yok gibi bir ariza yapsa yandin. bu araclarin bataryalari aracin yari degeri fiyatinda bu bataryalarin ömrü kac yil bunuda kimse bilmiyor.
Ben biliyorum ;)
 
Bence uluslararası kullanımda esas sorun bekleme değil ödeme yöntemi, benzinli araç için bile, özellikle ilk defa yurt dışına çıkanlar için biraz karışık. Pompacı olmadığı için, kimi kartla çalışıyor, kimi otomat gibi nakit. Kiminde önce 50 Euroyu içeride veriyorsun, market senin için pompayı aktif ediyor vs. Elektriklilerde kredi kartı ödeme sistemi var mı yurt dışında bilmiyorum, ama sanmıyorum, orada da uygulama kurup kredi kartı adres vs girilecek, onay kodu sms olarak Türk ya da hangi ülke telefonuysa ona gelecek mi, muamma, en azından benim için
 

Geri
Üst