⚡🚙 Elektrikli araç gündemi ;)

⚡1,45 milyon liraya 300 km menzilli Renault!

Renault'nun 3,9 metrelik mini elektriklisi, Türkiye'de %10 ÖTV avantajına rağmen Clio fiyatına satışa sunuldu.

40 kWh batarya, 120 HP motor ve 300 km menzile sahip orta paket Renault 5 Techno, 1.450.000 liradan satışa sunuldu. 150 HP motor ve 52 kWh batarya ile 410 km menzil vaat eden versiyonda ise fiyat 1.535.000 liraya çıkıyor.

Avrupa'nın en ucuz elektriklilerinden biri olup Citroen E-C3 (1,2 milyon ₺) ile benzer fiyattan satılan Renault 5, ülkemizde Clio satışlarını etkilememesi için birkaç yüz bin lira daha pahalı fiyatlanmış oldu.

1750935812351
 
Ülkemize gelmesi dileğiyle ;)

🔥835 km menzile sahip Xiaomi YU7 satışa çıktı!

💰Başlangıç fiyatı: 35.300 dolar

🔋96,3/101,7 kWh LFP/NMC batarya

🛣️835/770 km CLTC menzil

🔌12 dakikada %10'dan %80'e şarj, 897V elektrik mimarisi (LFP batarya: 21 dk, <800V)

⚡320/496/690 HP tek/çift motor seçeneği, 0-100 km/saat: 5,8/4,27/3,23 saniye

✅Tüm araçlarda silikon karbür inverter, LiDAR sensör, 700TOPS işlem gücüne sahip 4 nm Blackwell mimarili NVIDIA AGX Thor çipset

Xiaomi, elektrikli SUV pazarını karıştıracak YU7 modelini resmen satışa sundu. 96,3 kWh LFP bataryalı versiyonu neredeyse Tesla Model Y ile aynı fiyattan piyasaya sürülen araç, birkaç hafta içerisinde ilk müşterilere teslim edilmeye başlayacak.

Ses yalıtımıyla Tesla ve Porsche Cayenne'i geride bıraktığını iddia eden Xiaomi dev cam tavanıyla ısı yalıtımını da bu iki markadan daha iyi yapabildiğini söylüyor.

5 metrelik uzunluğu, 3.000 mm dingil açıklığıyla segmentindeki en büyük SUV'lardan biri olan Xiaomi YU7 için 150.000 üretim kapasiteli yeni bir fabrika inşa edildi. Seri üretime başladığı tahmin edilen firma, ilk etapta 46 bin dolarlık fiyatıyla YU7 Max modelini müşteriyle buluşturacak.

1750950568498
 
🔥Tesla, Avrupa ve Türkiye'de FSD sürüş özelliğini kullanıma sunmak için ilk resmi başvuruyu yaptı!

Tam otonom sürüş nihayet ABD ve Çin'den sonra Avrupa ve Türkiye'ye de geliyor. Tesla, Hollanda'da tamamladığı test süreciyle Avrupa Birliği'ne başvurarak FSD için en az üç yıl geçerli geçici izin çıkaracak.

Bugüne kadar Almanya, Fransa ve İtalya'dan FSD görüntüleri paylaşan Tesla, AB başvurusu olumlu sonuçlanırsa kısa süre içerisinde Türkiye de dahil olmak üzere birçok ülkede tam otonom sürüş özelliğini hizmete açacak.

1751025761737
 
Bir elektrikli araç sahibi olmak, şunlar hakkında endişelenmenize gerek kalmaması anlamına gelir:

• Yağ Değişimleri
• Şanzıman Bakımı
• Katalitik Konvertör
• Triger Kayışları veya Zincirleri
• Egzoz Sistemleri
• Bujiler
• Yakıt Filtreleri
• Radyatör Kaçakları
• Fan Kayışları
• Yakıt Pompaları
• Valf Ayarları
• Silindir Kapak Contaları
• Oksijen Sensörleri
• PCV Valfleri
• Debriyaj Grupları
• Marş Motorları
• Alternatörler
• Termostatlar
• Krank Mili Sensörleri
• Su Pompaları
• Ateşleme Bobinleri
• Kütle Hava Akış Sensörleri
• Ateşleme Bobinleri
• Yağ Soğutucu
• Şanzıman Soğutucu
• MAP Sensörleri
• Yakıt Rayları

Bir elektrikli aracın çalışması için yaklaşık 200 hareketli parçaya ihtiyaç vardır; içten yanmalı motorlu bir aracın ise 2.000'den fazla parçaya ihtiyacı vardır.

1754027599894
 
Dün bir arkadaşım Seat Leon e-Hybrit aldı. Plugin hybritlerde 173km şehir için 131 km karma menzil var. bugüne kadar gördüğüm en yüksek menzil bu hybritlerde. Sanırım full elektrikli otomobillerin menzilleri 800 km ve üzerini aşmadan en uygunları plugin hybrit otomobiller.
 
Araç Türlerine göre 5 yıl 200 bin Km’de ödeyeceğiniz ortalama masraflar.
Elektrikli araç alırken de yürütürken de çok daha uygun maliyetli.
*Hesaplamalar Youtube “Otomobil Günlüklerim” kanalından alınmıştır. Model Y benim tarafımdan eklendi.

1754574979359

 
Elektrikli araçlar düşündüğünüz kadar iyi bir tercih olmayabilir. öncelikle ülkemizde elektirkli araç onarım yetkinliği oldukça yetersiz durumda. aracın bozulması hasarlanması halinde tam bilgiye sahip yetkili servis sayısı yok denecek kadar az.

bu araçların lanse edilen menzillleri gündüz seyirhalinde ve minimum performans ile ölçülmektedir. arabayı aldığınızda gece farları yakıp klimayı fullediğinizde bir de akıllı ekranda navigasyon açıp arka planda da müzik dinlediğinizde o lanse edilen menzil ile sizin gittiğinizin alakası olmadığı anlarsınız.

en büyük sorunlardan biri sigorta şirketleri araçların bataryalarını poliçeye genelde dahil etmiyor. dahil edenlerde de yüksek fiyatlı kasko polilçeleri çıkıyor. bunu nedeni ise en ucuz batarya fiyatının 1 milyon TL den yüksek olması.

elektrikli araçları cep telefonu gibi düşündüğünüzde ilerleyen zamanda 3 gün giden telefon şarjının aynı gün iki defa şarja edlir duduma gelmesi ile aynı sonu yaşayacak bu aracı kullananlar. sonra batarya değiştirmek istediklerinde yukarıda yazdığım rakam ile karşılasınca elden çıkarmak isteyecekeler ancak yeni alıcıların batarya ömrüne göre bu araçlara yanaşmama ihtimali yüksek olacaktır ve sonuçta elektrikli araç sahiplerinin elinde kalacaktır.

çevresel sorunlara gelirsek, günümüzde parmak kadar kalem pillerin bile geri dönüşümü çok zor ve bir çok toksik atık nedeni ile çevreye zararı çok. bu araçların bataryalarının büyüklüğü ve bu araçların sayıca çoğaldıklarında atık hale geldiklerinde çevreye verecekleri zarar korkunç boyuttadır.

yani ballandıra balladıra hayatı kolaylaştıdıığı anlatılarak satılan, pek çok maliyeti ortadan kaldırdırğı söylenen bu araçların arka planda ve ileride ne gibi büyük zararlara neden olacağı hiç anlatılmaz.

hayatımız her zaman kolay olması gerekmez. bazen yaşanacak bir dünya için zorluklara katlanmak gerekbilir.
 
Son düzenleme:
ilave olarak trafik poliçesi teminatı güncel olarak 300.000,00 Tl ye kadar hasarları karşılamaktadır. inşallah başınıza gelmez ama olası bir elektrikli araç ile kaza yaptığınızda aracın bataryası zarar gördüğünde cebinizden para çıkacaktır. cebinizde para çıkmaması için trafik poliçesine ilave yüksek teminatlı ihtiyari mali mesuliyet sigortası yaptırmanız iyi bir yöntemdir. bu konu sadece elektrik araç kazaları için değil günümüzde araç hasar maliyetleri oldukça yüksek değerlere ulaştı. ihtiyari mali mesuliyet poliçesini her olası durum için yaptırmanızda fayda var. bunu tamaman tecrübe ile yazıyorum. sigorta eksperlik işi yapıyorum ve konu hakkında fazlaca bilgim var.
 
Elektrikli araçlar düşündüğünüz kadar iyi bir tercih olmayabilir. öncelikle ülkemizde elektirkli araç onarım yetkinliği oldukça yetersiz durumda. aracın bozulması hasarlanması halinde tam bilgiye sahip yetkili servis sayısı yok denecek kadar az.

bu araçların lanse edilen menzillleri gündüz seyirhalinde ve minimum performans ile ölçülmektedir. arabayı aldığınızda gece farları yakıp klimayı fullediğinizde bir de akıllı ekranda navigasyon açıp arka planda da müzik dinlediğinizde o lanse edilen menzil ile sizin gittiğinizin alakası olmadığı anlarsınız.

en büyük sorunlardan biri sigorta şirketleri araçların bataryalarını poliçeye genelde dahil etmiyor. dahil edenlerde de yüksek fiyatlı kasko polilçeleri çıkıyor. bunu nedeni ise en ucuz batarya fiyatının 1 milyon TL den yüksek olması.

elektrikli araçları cep telefonu gibi düşündüğünüzde ilerleyen zamanda 3 gün giden telefon şarjının aynı gün iki defa şarja edlir duduma gelmesi ile aynı sonu yaşayacak bu aracı kullananlar. sonra batarya değiştirmek istediklerinde yukarıda yazdığım rakam ile karşılasınca elden çıkarmak isteyecekeler ancak yeni alıcıların batarya ömrüne göre bu araçlara yanaşmama ihtimali yüksek olacaktır ve sonuçta elektrikli araç sahiplerinin elinde kalacaktır.

çevresel sorunlara gelirsek, günümüzde parmak kadar kalem pillerin bile geri dönüşümü çok zor ve bir çok toksik atık nedeni ile çevreye zararı çok. bu araçların bataryalarının büyüklüğü ve bu araçların sayıca çoğaldıklarında atık hale geldiklerinde çevreye verecekleri zarar korkunç boyuttadır.

yani ballandıra balladıra hayatı kolaylaştıdıığı anlatılarak satılan, pek çok maliyeti ortadan kaldırdırğı söylenen bu araçların arka planda ve ileride ne gibi büyük zararlara neden olacağı hiç anlatılmaz.

hayatımız her zaman kolay olması gerekmez. bazen yaşanacak bir dünya için zorluklara katlanmak gerekbilir.
Hocam anlaşılan fosil yakıtlı bir araç sahibisiniz,Cep telefonu bataryasından falan
Elektrikli araçlar düşündüğünüz kadar iyi bir tercih olmayabilir. öncelikle ülkemizde elektirkli araç onarım yetkinliği oldukça yetersiz durumda. aracın bozulması hasarlanması halinde tam bilgiye sahip yetkili servis sayısı yok denecek kadar az.

bu araçların lanse edilen menzillleri gündüz seyirhalinde ve minimum performans ile ölçülmektedir. arabayı aldığınızda gece farları yakıp klimayı fullediğinizde bir de akıllı ekranda navigasyon açıp arka planda da müzik dinlediğinizde o lanse edilen menzil ile sizin gittiğinizin alakası olmadığı anlarsınız.

en büyük sorunlardan biri sigorta şirketleri araçların bataryalarını poliçeye genelde dahil etmiyor. dahil edenlerde de yüksek fiyatlı kasko polilçeleri çıkıyor. bunu nedeni ise en ucuz batarya fiyatının 1 milyon TL den yüksek olması.

elektrikli araçları cep telefonu gibi düşündüğünüzde ilerleyen zamanda 3 gün giden telefon şarjının aynı gün iki defa şarja edlir duduma gelmesi ile aynı sonu yaşayacak bu aracı kullananlar. sonra batarya değiştirmek istediklerinde yukarıda yazdığım rakam ile karşılasınca elden çıkarmak isteyecekeler ancak yeni alıcıların batarya ömrüne göre bu araçlara yanaşmama ihtimali yüksek olacaktır ve sonuçta elektrikli araç sahiplerinin elinde kalacaktır.

çevresel sorunlara gelirsek, günümüzde parmak kadar kalem pillerin bile geri dönüşümü çok zor ve bir çok toksik atık nedeni ile çevreye zararı çok. bu araçların bataryalarının büyüklüğü ve bu araçların sayıca çoğaldıklarında atık hale geldiklerinde çevreye verecekleri zarar korkunç boyuttadır.

yani ballandıra balladıra hayatı kolaylaştıdıığı anlatılarak satılan, pek çok maliyeti ortadan kaldırdırğı söylenen bu araçların arka planda ve ileride ne gibi büyük zararlara neden olacağı hiç anlatılmaz.

hayatımız her zaman kolay olması gerekmez. bazen yaşanacak bir dünya için zorluklara katlanmak gerekbilir
 
Hocam anlaşılan fosil yakıtlı bir araç sahibisiniz,Cep telefonu bataryasından falan
aksine araç sahibi değilim. olmayı da pek düşünmüyorum. binlerce hasarlı araç tespiti yaptık. öyle kazalar ve hatalar gördüm ki anlatsam atıyorsun denir. açıkçası bir araca hiç ihtiyacım olmadı. bu saatten sonra da bir bağ evi alırsam ihtiyaçlarım karşılamak, pazara çıkmak için ufak tefek birşey alırım bekli. cep telefonu bataryası bu sözlerim size garip gelmiş olabilir. ama araç hasarlarını tespit edip sigorta şirketlerine hasar raprolarını yazan kişilerden biriyiz. aracı servise götürdüğünüzde eksper gelecek onu bekliyoruz dedikleri kişlier yani. o yüzden söylediklerim atma kurma söylemler değildir. sigorta konusunda batarya için özel teminat kesinlikle doğru bilgidir. batarya fiyatları da doğru bilgidir. birçok kişi ballandıra ballandıra anlatılan özelliklere aldanıyor ancak bu araçalrı 6 ay kullandıktan sonraki görüşleri genelde değişiyor. kimseyi yadırgamam ve herkes kendi görüşünde haklıdır. ben sadece tecrübeme dayalı yazdım.
 
Elektrikli araçlar düşündüğünüz kadar iyi bir tercih olmayabilir. öncelikle ülkemizde elektirkli araç onarım yetkinliği oldukça yetersiz durumda. aracın bozulması hasarlanması halinde tam bilgiye sahip yetkili servis sayısı yok denecek kadar az.

bu araçların lanse edilen menzillleri gündüz seyirhalinde ve minimum performans ile ölçülmektedir. arabayı aldığınızda gece farları yakıp klimayı fullediğinizde bir de akıllı ekranda navigasyon açıp arka planda da müzik dinlediğinizde o lanse edilen menzil ile sizin gittiğinizin alakası olmadığı anlarsınız.

en büyük sorunlardan biri sigorta şirketleri araçların bataryalarını poliçeye genelde dahil etmiyor. dahil edenlerde de yüksek fiyatlı kasko polilçeleri çıkıyor. bunu nedeni ise en ucuz batarya fiyatının 1 milyon TL den yüksek olması.

elektrikli araçları cep telefonu gibi düşündüğünüzde ilerleyen zamanda 3 gün giden telefon şarjının aynı gün iki defa şarja edlir duduma gelmesi ile aynı sonu yaşayacak bu aracı kullananlar. sonra batarya değiştirmek istediklerinde yukarıda yazdığım rakam ile karşılasınca elden çıkarmak isteyecekeler ancak yeni alıcıların batarya ömrüne göre bu araçlara yanaşmama ihtimali yüksek olacaktır ve sonuçta elektrikli araç sahiplerinin elinde kalacaktır.

çevresel sorunlara gelirsek, günümüzde parmak kadar kalem pillerin bile geri dönüşümü çok zor ve bir çok toksik atık nedeni ile çevreye zararı çok. bu araçların bataryalarının büyüklüğü ve bu araçların sayıca çoğaldıklarında atık hale geldiklerinde çevreye verecekleri zarar korkunç boyuttadır.

yani ballandıra balladıra hayatı kolaylaştıdıığı anlatılarak satılan, pek çok maliyeti ortadan kaldırdırğı söylenen bu araçların arka planda ve ileride ne gibi büyük zararlara neden olacağı hiç anlatılmaz.

hayatımız her zaman kolay olması gerekmez. bazen yaşanacak bir dünya için zorluklara katlanmak gerekbilir.
Elektrıklı bir aracın batarya teknolojisi Cep telefonu pili, sarjı süpürge pili gibi düşünüp bu mantıkla yorumlamak tamamen konuya hakim olmamak kulaktan dolma bilgi ile yetinmek anlamına gelir,sigortaya batarya dahil etmiyor demişsiniz zaten şuan piyasada 8yıl 250bin kmnin altında fabrika garantisi olmayan araç yok,nmc ve lfp piller kullanılıyor bu pillerin zaten bilimsel olarak döngüsü en kötüsü (2000)hesaplanmış durumda, bu hesaplamalara göre 250bin km, yılda 10bin km yapan sıradan bir vatandaş için bu değer 25yıl demektir,ayrıca şuan bile hücre tamiri eden firmalar açıldı bile düşünün 10-15 yıl sonra neler olur, örneklemekte gerekiyorsa şuan rekor 450bin kmde nmc batarya teknolojili tesla var henüz pil sağlığının yüzde 20sini kaybetmiş durumda,
 
Elektrıklı bir aracın batarya teknolojisi Cep telefonu pili, sarjı süpürge pili gibi düşünüp bu mantıkla yorumlamak tamamen konuya hakim olmamak kulaktan dolma bilgi ile yetinmek anlamına gelir,sigortaya batarya dahil etmiyor demişsiniz zaten şuan piyasada 8yıl 250bin kmnin altında fabrika garantisi olmayan araç yok,nmc ve lfp piller kullanılıyor bu pillerin zaten bilimsel olarak döngüsü en kötüsü (2000)hesaplanmış durumda, bu hesaplamalara göre 250bin km, yılda 10bin km yapan sıradan bir vatandaş için bu değer 25yıl demektir,ayrıca şuan bile hücre tamiri eden firmalar açıldı bile düşünün 10-15 yıl sonra neler olur, örneklemekte gerekiyorsa şuan rekor 450bin kmde nmc batarya teknolojili tesla var henüz pil sağlığının yüzde 20sini kaybetmiş durumda,
Dolubatarya takip ediliyor sanırım ;)
 
Elektrıklı bir aracın batarya teknolojisi Cep telefonu pili, sarjı süpürge pili gibi düşünüp bu mantıkla yorumlamak tamamen konuya hakim olmamak kulaktan dolma bilgi ile yetinmek anlamına gelir,sigortaya batarya dahil etmiyor demişsiniz zaten şuan piyasada 8yıl 250bin kmnin altında fabrika garantisi olmayan araç yok,nmc ve lfp piller kullanılıyor bu pillerin zaten bilimsel olarak döngüsü en kötüsü (2000)hesaplanmış durumda, bu hesaplamalara göre 250bin km, yılda 10bin km yapan sıradan bir vatandaş için bu değer 25yıl demektir,ayrıca şuan bile hücre tamiri eden firmalar açıldı bile düşünün 10-15 yıl sonra neler olur, örneklemekte gerekiyorsa şuan rekor 450bin kmde nmc batarya teknolojili tesla var henüz pil sağlığının yüzde 20sini kaybetmiş durumda,
sarınım gözden kaçırdığınız bir durum var. siz batarya teknolojisinden bahsediyorsunuz. bense fiziki olarak servislerde elektrikli ve pekçok marka model aracın hasarlarını tespit ettiğimi söylüyorum. yani sizin söyleminiz teknolojik gelişmelerin çok ilerlediği ve bunula ilgili bir takım verilerden geçiyor. bense bu araçları fiilen parça parça görüdüğümü hasarlarını tespit ettiğimi söylüyorum. sizce konuya hakimlik durumu hangimizin daha fazla olabilir. bataryanın fabrika garantisi olması ile bir kazada hasarlanması ve bu hasarın kasko poliçesi teminatında olması birbirinden farklı şeyler. garanti dediğiniz olay aracın herhangi bir darbe almadığı halde bataryasının arızalanmasına karşı bir teminattır. aracınızda bir darbe sonucu bataraya hasarlandığında yetkili servise gidip garantiden değiştirin diyemezsiniz. . bu konuda fazla söze gerek yok. belli bir algı üzerinde herkesin kendince fikri var ve hepside kendince doğru. ama konuya hakim olmama kısmında size katılmadığımı belirteyim.
 
sarınım gözden kaçırdığınız bir durum var. siz batarya teknolojisinden bahsediyorsunuz. bense fiziki olarak servislerde elektrikli ve pekçok marka model aracın hasarlarını tespit ettiğimi söylüyorum. yani sizin söyleminiz teknolojik gelişmelerin çok ilerlediği ve bunula ilgili bir takım verilerden geçiyor. bense bu araçları fiilen parça parça görüdüğümü hasarlarını tespit ettiğimi söylüyorum. sizce konuya hakimlik durumu hangimizin daha fazla olabilir. bataryanın fabrika garantisi olması ile bir kazada hasarlanması ve bu hasarın kasko poliçesi teminatında olması birbirinden farklı şeyler. garanti dediğiniz olay aracın herhangi bir darbe almadığı halde bataryasının arızalanmasına karşı bir teminattır. aracınızda bir darbe sonucu bataraya hasarlandığında yetkili servise gidip garantiden değiştirin diyemezsiniz. . bu konuda fazla söze gerek yok. belli bir algı üzerinde herkesin kendince fikri var ve hepside kendince doğru. ama konuya hakim olmama kısmında size katılmadığımı belirteyim.
Batarya da içeren kasko paketleri var bu arada (ben TOGG aldığımda bataryayı da kapsayan bir kasko yaptırmıştım).

Ayrıca menzil konusunda da söyledikleriniz çok hatalı, aracın içindeki ekran vs. düşündüğünüz kadar (hatta neredeyse hiç) menzile etki etmiyor. Ben TOGG kullanırken, bir elektrikli araca uygun şekilde kullandığımda ve üstelik yazın ve klima açıkken bile rahatça fabrika menzilini geçiyordum.

Kışın ve uzun yolda bu dediklerim geçerli değil ama zaten aracı alırken bunları bilerek aldık, geçen sene yazın bir kaç kere İzmir, bir kaç kere Aydın ve 2 kere Bodrum, 2-3 kere de Ankara'ya gittik geldik, başlarda tedirgin oluyorduk ama yolculukları planlamak çok kolay aslında. Tabii ki içten yanmalı bir araç gibi değil ama özellikle aracın çok hızlı şarj olduğu aralıklarda kısa süreli şarjlarla (genelde %100 doldurmak gibi bir hata yapılıyor uzun yolda, 80-100 arası şarj süresi neredeyse 20-80 arası kadar zaman alıyor), bir kahve alma süresi kadar hatta, yolculukları tamamlayabiliyorsunuz.

Tabii ki menziller şimdikine göre çok daha fazla artacaktır ama benim şahsi fikrim, sürekli uzun yola giden, sürekli bir şeylere yetişmek zorunda olan birisi değilseniz, elektrikli bir araç alan birinin içten yanmalı bir araca dönme ihtimali -bence- sıfıra yakındır. Üstelik ÖTV avantajları da cabası.
 
Batarya da içeren kasko paketleri var bu arada (ben TOGG aldığımda bataryayı da kapsayan bir kasko yaptırmıştım).

Ayrıca menzil konusunda da söyledikleriniz çok hatalı, aracın içindeki ekran vs. düşündüğünüz kadar (hatta neredeyse hiç) menzile etki etmiyor. Ben TOGG kullanırken, bir elektrikli araca uygun şekilde kullandığımda ve üstelik yazın ve klima açıkken bile rahatça fabrika menzilini geçiyordum.

Kışın ve uzun yolda bu dediklerim geçerli değil ama zaten aracı alırken bunları bilerek aldık, geçen sene yazın bir kaç kere İzmir, bir kaç kere Aydın ve 2 kere Bodrum, 2-3 kere de Ankara'ya gittik geldik, başlarda tedirgin oluyorduk ama yolculukları planlamak çok kolay aslında. Tabii ki içten yanmalı bir araç gibi değil ama özellikle aracın çok hızlı şarj olduğu aralıklarda kısa süreli şarjlarla (genelde %100 doldurmak gibi bir hata yapılıyor uzun yolda, 80-100 arası şarj süresi neredeyse 20-80 arası kadar zaman alıyor), bir kahve alma süresi kadar hatta, yolculukları tamamlayabiliyorsunuz.

Tabii ki menziller şimdikine göre çok daha fazla artacaktır ama benim şahsi fikrim, sürekli uzun yola giden, sürekli bir şeylere yetişmek zorunda olan birisi değilseniz, elektrikli bir araç alan birinin içten yanmalı bir araca dönme ihtimali -bence- sıfıra yakındır. Üstelik ÖTV avantajları da cabası.
kasko poliçesine dair bende farklı bir şey demedim zaten :) ilave teminat alıyorlar standart poliçede batarya dahil olmuyor. ilave teminat ile ekleniyor ve kasko maliyeti artıyor onu söyledim. menzil konusunda sizin dikkatli kullanmanızın etkisi olabilir. ben çok farklı araçlar ve performanslar gördüm. örnek olarak sizin araç markası TOGG için bir arızaya denk geldik ki fabrika bile çözemedi. araç güneşte olduğu zaman çalışmıyordu. marş almıyordu. dediğim gibi herkesin deneyim ve tecrübesi farklı. ben saygı duyuyorum. sadece kendi tecrübelerimle deneyimlediğim konulara göre yazdım. dediğim gibi ben araç sahibi değilim ve kimseyi belli bir yöne manüple etmiyorum. sadece servis ayağında yaşanan olumsuzluklara istinaden söykediklerim. ☺️
 
Dün bir arkadaşım Seat Leon e-Hybrit aldı. Plugin hybritlerde 173km şehir için 131 km karma menzil var. bugüne kadar gördüğüm en yüksek menzil bu hybritlerde. Sanırım full elektrikli otomobillerin menzilleri 800 km ve üzerini aşmadan en uygunları plugin hybrit otomobiller.
Benim de en büyük tereddütüm menzildi, adamlar eve 50m mesafeye istasyon kurunca, bu bir işaret dedim ve tercihimi elektrikliye çevirdim😅. Benzinlklerde ya da otoparklarda köşelerde kurulu olduğu için pek göze batmıyor1000085561
 

Geri
Üst