⚡🚙 Elektrikli araç gündemi ;)

Edindiğim bilgilere göre yeni modelin fiyat listesini açıklıyorum. Ülkemize ve milletimize hayırlı olsun

TOGG T10F V1 1.862.000 TL
TOGG T10F V1 2.172.000 TL
TOGG T10F V2 2.363.000 TL

1757665140028
 
TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, gazetecilerin sorularını yanıtladı:
🚙 Üçüncü model B-SUV T8X için çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.
🌍 Almanya’dan sonra Fransa ve İtalya da TOGG’un yeni rotası olacak.

🇹🇷 Türkiye’nin otomobili artık Avrupa yollarında!

1757665639982
 
AB yollarında olmasının şu avantajı var, AB nin güvenlik direktifleri çok sıkı. Ben zamanında iso fix yok diye araç muayenesinden geçememiştim. la çocuk yok diyorum, bana ne diyor😁 Araç ise İspanya montajı Ford, Türkiye için üretilen modelde ne varsa kırpmış elemanlar. E istenmemiş, o da koymamış
 
Son düzenleme:
Avrupada elektrikli tekneler yaygınlaşmaya başlayınca, iskelelere şarj istasyonları kurulmaya başlanmış.

1757678354977
 
📢 Togg’dan LFP Batarya Hamlesi!

🔋 Togg CEO’su Gürcan Karakaş, markanın batarya tarafındaki yeni adımını duyurdu. Karakaş, LFP (Lityum Demir Fosfat) batarya hazırlıklarının başladığını açıkladı.

🚗 LFP bataryalar nedir?

3.000’den fazla şarj döngüsüne dayanabiliyor.

Güvenlik: Isınmaya karşı dirençli, termal kaçak riski düşük.

Maliyet avantajı: Nikel ve kobalt içermediği için daha ekonomik üretilebiliyor.

Enerji yoğunluğu NMC bataryalara göre düşük,daha çok şehir içi ve günlük kullanıma uygun.
 

Ekli dosyalar

  • 1757684020938.png
    1757684020938.png
    281 KB · Görüntüleme: 0
Togg T10F fiyatı gerçekten beklentilerin çok üzerinden çıktı, hatta Almanya 'dan bile neredeyse 700 bin TL kadar fazlaya ülkemizde satılması çok üzücü, konuyu sevgili @Sinetech de çok güzel anlatmış , lütfen videoyu izleyip beğenilerimizi yapalım ;)

 
⚡Beş yıl önce yollarında sadece birkaç bin elektrikli otomobil dolaşan Türkiye'de bugün itibarıyla 300 binden fazla tamamen elektrikli araç bulunuyor. ÖTV sistemindeki talihsiz düzenlemelere rağmen küresel pazardaki dönüşümün hız kazanmasıyla 2030'dan önce trafikteki elektrikli araç sayısının 1.000.000'u aşması bekleniyor.

1758268838954
 
Şarj ağı yetersiz, istasyonlar aynı lokasyonlarda, sıfır istasyonlu ilçeler, 3-5 istasyonlu iller var. Otobanlarda bomboş yatan 20 gözlü yerler var, bayramdan bayrama doluyor olmalı. "Araç alsınlar istasyon kurarız" değil olay, adam niye alacak 20 km mesafeye gidecekse şarj için, karı var kışı var. Bir de yeni magandalık başlamış, qr etiketlerini yırtıyor ya da hasar veriyorlar. Müşteri hizmetlerine telefon açıp kodu giriyorsunuz vs.Opetin içindeki yer, çalışanların umurunda değil, çünkü para direkt otojete gidiyor. E tabi ticari faaliyet, hizmet odaklı değil. Dağın zirvesine Ziraat ATM, petrol ofisi kuran devlet, belki daha aktif oyuncu olmalı
 
Şarj ağı yetersiz, istasyonlar aynı lokasyonlarda, sıfır istasyonlu ilçeler, 3-5 istasyonlu iller var. Otobanlarda bomboş yatan 20 gözlü yerler var, bayramdan bayrama doluyor olmalı. "Araç alsınlar istasyon kurarız" değil olay, adam niye alacak 20 km mesafeye gidecekse şarj için, karı var kışı var. Bir de yeni magandalık başlamış, qr etiketlerini yırtıyor ya da hasar veriyorlar. Müşteri hizmetlerine telefon açıp kodu giriyorsunuz vs.Opetin içindeki yer, çalışanların umurunda değil, çünkü para direkt otojete gidiyor. E tabi ticari faaliyet, hizmet odaklı değil. Dağın zirvesine Ziraat ATM, petrol ofisi kuran devlet, belki daha aktif oyuncu olmalı
Evet o konuda biraz daha gelişmemiz lazım, ben sarj istasyonu önüne park eden yada sarjı bittiği halde arabasına çekmeyenlere de kızıyorum ...
 
Bence uluslararası kullanımda esas sorun bekleme değil ödeme yöntemi, benzinli araç için bile, özellikle ilk defa yurt dışına çıkanlar için biraz karışık. Pompacı olmadığı için, kimi kartla çalışıyor, kimi otomat gibi nakit. Kiminde önce 50 Euroyu içeride veriyorsun, market senin için pompayı aktif ediyor vs. Elektriklilerde kredi kartı ödeme sistemi var mı yurt dışında bilmiyorum, ama sanmıyorum, orada da uygulama kurup kredi kartı adres vs girilecek, onay kodu sms olarak Türk ya da hangi ülke telefonuysa ona gelecek mi, muamma, en azından benim için
ben yurt disinda yasayan biriyim. avrupada eletrikli arac dolum istasyonlarinda nakit diye hic birsey yoktur. benzin istasyonlarina gireyim nakit vereyim olayida yoktur. sarj istasyonlari üzerinde karekotlar mevcuttur bu karekotlari tlf okutaraktan uygulamasini tlf indiriyorsun kisisel bilgilerini veriyorsun kredi kartinida ekliyorsun. aracini her sarj ettiginde tutari otomatikmen kredi kartindan kesilmekte. ve sarj istasyonlarina ait kredi kartina benzer kartlar satilmakta bu kartlara kendi kredi kartindan lazim olacak kardar ve ya daha fazla yükleme yaparsin sarj ettiginde ücret bu karttan da kesilir. ve ya eletrik sirketlerine ait sarj istasyonlari var burlardan sarj edersen sadece kisisel bilgilerini verirsin ücret ev eletrik faturandaki adresle esleme oldugu icin ödeme faturasi evine gelir. avrupada sistem böyle calismakta.
 
Evet o konuda biraz daha gelişmemiz lazım, ben sarj istasyonu önüne park eden yada sarjı bittiği halde arabasına çekmeyenlere de kızıyorum ...
Bazı istasyonlar park ücreti kesmeye başladı1000089399
Teslada 10 tl, bir de Teslada %80 üzeri şarj ederseniz sıkışıklık ücreti denen bir uygulama var, malum süre uzuyor 80 den sonra, 0-80 arası süre kadar işgal ediyorsunuz. Farklı bir istasyonda da (avm kapalı otoparkı), işgaliye parası 10tl/dk, 1 saat sonunda +250 tl etiketi gördüm. Yakında tüm Türkiyede olur.
 
Son düzenleme:
Bazı istasyonlar park ücreti kesmeye başladıEkli dosyayı görüntüle 13453
Teslada 10 tl, bir de Teslada %80 üzeri şarj ederseniz sıkışıklık ücreti denen bir uygulama var, malum süre uzuyor 80 den sonra, 0-80 arası süre kadar işgal ediyorsunuz. Farklı bir istasyonda da, işgaliye parası 10tl/dk, 1 saat sonunda +250 tl etiketi gördüm. Yakında tüm Türkiyede olur.
piyasadaki eletrikli araclarin sifirdan 100% dolumu 25-35 dakika da full oluyor.
 
piyasadaki eletrikli araclarin sifirdan 100% dolumu 25-35 dakika da full oluyor.
Yüksek güçteki istasyonlarda ya da farklı araçlarda öyle olabilir, mevcut dc ler genelde 80 lik, en azından buradakiler. %80 den sonra hız aşırı yavaş, 10 kw ile dolduruyor. İşte örnek, %60 civarından full depoya süre. Tabi 0 dan 80 e yarısı kadar sürüyor1000089401
 
Son düzenleme:
Elin Skoda'sı Roma İmparatorlarından Gaius Octavius'un adını Octavia, Tarquinius Superbus'un adını Superb diye markalaştırmış. Bizim
T10X, T10F diye devam ediyor. Koysanıza birine Kanuni'ye atıfla Magnificent S, birine de Fatih'e atıfla Conqueror M.
1758286830251
 
Elin Skoda'sı Roma İmparatorlarından Gaius Octavius'un adını Octavia, Tarquinius Superbus'un adını Superb diye markalaştırmış. Bizim
T10X, T10F diye devam ediyor. Koysanıza birine Kanuni'ye atıfla Magnificent S, birine de Fatih'e atıfla Conqueror M.
Ekli dosyayı görüntüle 13457
Tescilli yani patentli olabilir belki de, mesela aracınıza 505 de diyemezsiniz. ikinci rakamın sıfır olma patentini pejo almış, gibi
 
Elektrikli otoda Avrupa 3'üncüsü olduk‼️

Türkiye, elektrikli otomobil satışında Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu ⚡

💢Ağustosta 17.480 satışla Almanya ve İngiltere’nin ardından 3. sıraya çıktık.

💢Ocak-Ağustos toplamında ise %154 artışla 154 bin adede ulaştık ve 4. sıradaki yerimizi koruduk.

💢Avrupa ortalaması %26 büyürken Türkiye’nin 6 katı hızla büyümesi dikkat çekiyor.

1758813370583
 
10 sene önce bu ünvanların hepsi içten yanmalı araçların elindeydi !

🌍Dünyanın

🚗En çok satan otomobili

⏩En hızlı seri üretim otomobili

🔧Bakım maliyeti en düşük otomobili

⚙️En verimli

❤️‍🩹En güvenli otomobilleri

🇹🇷Artık en yerli otomobilimiz⚡
 
Benzinli yeni aracın bakımı, kaskosu, eski araçtan daha ucuz. 12 bin tl ye 15 bin bakım yaptırdım iki milyonluk araca. Oysa 2009 model küçük aracın bakımı 22 bin tl tuttu, freniydi, viraj demiriydi derken eski araç daha masraflı.
Yani benzinli araçların bakım masrafı öyle atla deve değil. Bir de, doldur depoyu, uzun yolda 800 km yol yap, klimayı açarsam şu mu olur, far açsam mı, sesi mi kıssam stresi yok😊
Söylediklerinize katılıyorum Ağustos 2025 tarihinde 2023 model aracıma 11000 tl ye full kasko yaptırdım.
 
⚡10 dakika şarjla 500 km menzile ulaşan elektrikli SUV satışa çıktı: Li Auto i6

Çin'in en büyük prizli hibrit üreticilerinden Li Auto, tamamen elektrikli araca dönüşüm kapsamında yeni modelini piyasaya sürdü. Beş dakikadan kısa sürede 10.000'den fazla sipariş toplamayı başardı.

4,95 metre uzunluğundaki Li Auto i6, 87,3 kWh LFP batarya ile 720 km menzil (CLTC) vaat ediyor. Bundan daha etkileyici olan ise 500 kW üstü DC şarj hızlarına destek sunması, %10'dan %95 batarya doluluğuna sadece 15 dakikada ulaşabilmesi.

CATL tarafından üretilen en yeni nesil LFP hücrelerin kullanıldığı batarya paketi, 10 dakika şarjla 500 kilometre yol katedebilmeyi mümkün kılıyor. Li Auto, müşterilerini elektrikli araca hazırlamak için son birkaç yılda 3.300'den fazla hızlı şarj noktası kurmuştu.

Başlangıç fiyatı 35 bin dolar (249.800 yuan) olan i6'nın 340 beygir gücünde arkadan itişli versiyonuyla birlikte yaklaşık 38 bin dolardan alıcı bulan 544 HP çift motor seçeneği de bulunuyor. Li Auto, bu yıl 50 binden fazla i6 teslim etmeyi planlıyor.

1759157392843
1759157380594

1759157335826

1759157283407
 
Bir elektrikli otomobilin bataryasının ömrünün ortalama 20-22 YIL olduğunu biliyor musunuz⁉️
Hyundai yetkilileri elektrikli otomobillerin 10-15 yıl sonra batarya kapasitelerinin sadece yüzde 20 oranında azaldığını belirtiyor.

1759240970021
 

Geri
Üst