dehakan7
Müdavim
- Katılım
- 8 Ekim 2024
- Konular
- 425
- Mesajlar
- 3,404
- Tepkime puanı
- 7,793
2025 Ocak-Ağustos dönemi otomobil dış ticaret verileri, sektörün kırılganlığını gözler önüne seriyor.
İthalat sıçraması: Otomobil ithalatımız %25,95 gibi çarpıcı bir oranda arttı.
Açık rekoru: Bu hızlı yükseliş nedeniyle, dış ticaret açığımız 8 ay sonunda 5.24 MİLYAR DOLARI aştı.
İhracat yetmiyor: İhracatımız %9,29 artış gösterse de, ithalatın hızına yetişemedi.
Açığın Adresi: Almanya, İspanya
ve Yeni Risk ÇİN!
Otomobil ticaretindeki açığın büyük kısmı ilk 3 ülkeye odaklanmış durumda:
ALMANYA: İthalat %75,74 artarak 4 MİLYAR doları geçti. Sadece Almanya ile ticaretimizde 3.2 MİLYAR DOLARIN üzerinde rekor bir açık verdik.
İSPANYA: İthalat sadece %2,64 artsa bile, 1,26 milyar dolarla en çok açık verilen ikinci ülke oldu. (İspanya'ya ihracatımız %22 arttı).
ÇİN : Neredeyse hiç ihracatın yapılmadığı Çin, 1.22 MİLYAR dolarlık ithalatla en çok açık verilen üçüncü ülke oldu.
Kısa süre önce, ithalatı frenlemek amacıyla Gümrük Birliği dışındaki ülkelere ek gümrük vergileri konmuştu. Peki sonuç ne oldu?
Ek vergi artışlarından etkilenen ülkelerin payı yerinde sayarken:
Japonya'nın ithalattaki payı: %2,84.
Güney Afrika'nın payı: %1,2.
Meksika'nın payı: %0,37.
Ek vergileri düşen Çin'in ithalattaki payı ise rekor açığın ana nedeni olan Almanya'nın 2 sıra ardından gelerek %9,11'e yükseldi!
Not: İthalatın büyük kısmı Gümrük Birliği ve STA ülkerinden olunca, ek vergiyle önü kesilmez.





ve Yeni Risk ÇİN!
Otomobil ticaretindeki açığın büyük kısmı ilk 3 ülkeye odaklanmış durumda:



Kısa süre önce, ithalatı frenlemek amacıyla Gümrük Birliği dışındaki ülkelere ek gümrük vergileri konmuştu. Peki sonuç ne oldu?
Ek vergi artışlarından etkilenen ülkelerin payı yerinde sayarken:



Ek vergileri düşen Çin'in ithalattaki payı ise rekor açığın ana nedeni olan Almanya'nın 2 sıra ardından gelerek %9,11'e yükseldi!
Not: İthalatın büyük kısmı Gümrük Birliği ve STA ülkerinden olunca, ek vergiyle önü kesilmez.

