🇹🇷 OTOMOBİL İTHALATI PATLADI, 8 AYDA REKOR AÇIK VERDİK! 5.243.244.264 $ 🚗

dehakan7

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2024
Konular
425
Mesajlar
3,404
Tepkime puanı
7,793
2025 Ocak-Ağustos dönemi otomobil dış ticaret verileri, sektörün kırılganlığını gözler önüne seriyor.

💢İthalat sıçraması: Otomobil ithalatımız %25,95 gibi çarpıcı bir oranda arttı.

💢Açık rekoru: Bu hızlı yükseliş nedeniyle, dış ticaret açığımız 8 ay sonunda 5.24 MİLYAR DOLARI aştı.

💢İhracat yetmiyor: İhracatımız %9,29 artış gösterse de, ithalatın hızına yetişemedi.

📉 Açığın Adresi: Almanya, İspanya
ve Yeni Risk ÇİN!
Otomobil ticaretindeki açığın büyük kısmı ilk 3 ülkeye odaklanmış durumda:

🇩🇪ALMANYA: İthalat %75,74 artarak 4 MİLYAR doları geçti. Sadece Almanya ile ticaretimizde 3.2 MİLYAR DOLARIN üzerinde rekor bir açık verdik.

🇪🇸İSPANYA: İthalat sadece %2,64 artsa bile, 1,26 milyar dolarla en çok açık verilen ikinci ülke oldu. (İspanya'ya ihracatımız %22 arttı).

🇨🇳ÇİN : Neredeyse hiç ihracatın yapılmadığı Çin, 1.22 MİLYAR dolarlık ithalatla en çok açık verilen üçüncü ülke oldu.

Kısa süre önce, ithalatı frenlemek amacıyla Gümrük Birliği dışındaki ülkelere ek gümrük vergileri konmuştu. Peki sonuç ne oldu?

Ek vergi artışlarından etkilenen ülkelerin payı yerinde sayarken:

💢Japonya'nın ithalattaki payı: %2,84.

💢Güney Afrika'nın payı: %1,2.

💢Meksika'nın payı: %0,37.

Ek vergileri düşen Çin'in ithalattaki payı ise rekor açığın ana nedeni olan Almanya'nın 2 sıra ardından gelerek %9,11'e yükseldi!

Not: İthalatın büyük kısmı Gümrük Birliği ve STA ülkerinden olunca, ek vergiyle önü kesilmez. 1759300629982

1759300644017
 
Akşamları 4-5km tempolu yürüyüş yapıyorum, dağ taş Tesla Y, Togg, hele Hyundai Tucson her yerde, her kesimin altında. Yeni Şahin. İnsanlar, altıncı ayda cam açma düğmesi kırılan malum marka araç alacağıma, üç beş üstüne koyayım diyor, bizim de düşündüğümüz gibi. Geçen havaalanından döndük, dışarıdan bakınca sıfır görünümlü yerli bir araçla, aracın her yeri takırdıyor, sallanıyor, ses alıyor vs. Yazık yani
 
Açığın en büyük sebebi zamanında devlet adamlarımızın teşvikleri ve destekleri bulunmadığından kendimize ait (dizel-benzinli vb.) markalarımızı üretemediğimizden ülkemizi araç üreten ülkelerle rekabetçi konuma getiremediklerinden hep dışarı yönelmek zorunda kaldık, sağ olsunlar yatırımcılarımızda montajla üretim yapınca şimdi bu durumdayız. Bizim çocuklar elektrikli araçlarımızı destekleyecek acilen Hibrit başta olmak üzere derhal dizel-benzinli-lpg.li vb araçlar üretip iç piyasaya ucuz vergisiz satmaları durumunda bu açığın en kısa sürede ortadan kalktığını göreceğiz. Saygılar.
 
Son düzenleme:
Canım başkanım helal olsun sana ellerin dert görsün
 

Geri
Üst