''Next Start Pro 4K'' Play Protect ( Cihaz Sertifikalı değil ) Sorunu

tekkan

Müdavim
Katılım
11 Kasım 2024
Konular
123
Mesajlar
2,859
Tepkime puanı
6,937
Selamlar.

Bu cihazdan kullanan arkadaşlar play store'a girip bakabilirler mi?
''OTA'' Güncellemesi yapıp yapmadığınızı belirtiniz.

Bu sorun dışarıdan yaptığımız güncelleme sonrası mı oldu; yoksa, dün Google'da yaşanan sıkıntıdan dolayı cihazlar erişim sağlayamıyor mu. ?

Böyle yazmasının ( cihaz sertifikalı değil ) birçok sebebi var; fakat, bu cihazla uyuşmuyor. Onu aşağı yorumlarda konuşuruz. ( Güncelleme dosyasında eksik bir şeyler olabilir )

Screenshot 20250905 184109
 
Son düzenleme:
Bir haftadır kimse yazmamış bu cihazdan kullanan yok mu.?

Amacım yardım istemek değil; aksine yardımcı olmaktır. Yüklediğimiz güncelleme ''OTA'' dosyası onaysız bir güncelleme ise, ve yukarıdaki hatayı alıyorsanız, cihazınız firma tarafından garanti dışı bırakılabilir. Konuyu açma sebebim bu dur.
 
Bir haftadır kimse yazmamış bu cihazdan kullanan yok mu.?

Amacım yardım istemek değil; aksine yardımcı olmaktır. Yüklediğimiz güncelleme ''OTA'' dosyası onaysız bir güncelleme ise, ve yukarıdaki hatayı alıyorsanız, cihazınız firma tarafından garanti dışı bırakılabilir. Konuyu açma sebebim bu dur.
Konuyu yeni gördüm. yarın bakip dönüş sağlarım. Usb ile güncelleme yapmıştım ilk aldığımda.
 
Selamlar.

Bu cihazdan kullanan arkadaşlar play store'a girip bakabilirler mi?
''OTA'' Güncellemesi yapıp yapmadığınızı belirtiniz.

Bu sorun dışarıdan yaptığımız güncelleme sonrası mı oldu; yoksa, dün Google'da yaşanan sıkıntıdan dolayı cihazlar erişim sağlayamıyor mu. ?

Böyle yazmasının ( cihaz sertifikalı değil ) birçok sebebi var; fakat, bu cihazla uyuşmuyor. Onu aşağı yorumlarda konuşuruz. ( Güncelleme dosyasında eksik bir şeyler olabiir )

Ekli dosyayı görüntüle 12942
Bakıyorum birazdan, ben konuyu görmemişim. Bu mesajı güncelleyeceğim.

Ekleme : Ben güncelleme yapmadım ve cihaz sertifikalı görünüyor.

1757622956101

Cihaz sürümü de şu şekilde.

1757622984276
 
Son düzenleme:
Bakıyorum birazdan, ben konuyu görmemişim. Bu mesajı güncelleyeceğim.

Ekleme : Ben güncelleme yapmadım ve cihaz sertifikalı görünüyor.

Ekli dosyayı görüntüle 13136

Cihaz sürümü de şu şekilde.

Ekli dosyayı görüntüle 13137

Tam tahmin ettiğim gibi, yaptığımız güncelleme dosyası sıkıntılı. Bunun 4 sebebi var, 3'ünü pas geçiyoruz; çünkü yazılım yüklemede sorun çıkmadı. Geriye bir sebep kalıyor, güncelleme dosyası üretici firma tarafından onaylı veya imzalı değil. Bu sebepten Google onayından geçemiyor. Ya da cihaz içerisinden güncelleme geldiğinde durum değişecek.
 
Tam tahmin ettiğim gibi, yaptığımız güncelleme dosyası sıkıntılı. Bunun 4 sebebi var, 3'ünü pas geçiyoruz; çünkü yazılım yüklemede sorun çıkmadı. Geriye bir sebep kalıyor, güncelleme dosyası üretici firma tarafından onaylı veya imzalı değil. Bu sebepten Google onayından geçemiyor. Ya da cihaz içerisinden güncelleme geldiğinde durum değişecek.
Gelmezse stock rom temin edilebilir ve atılabilirse normale dönebilir.
 
Gelmezse stock rom temin edilebilir ve atılabilirse normale dönebilir.
Stock yazılım temin edilebilirse sorun çözülür; fakat geri dönüş işleri biraz sıkıntılı olabiliyor. Dediğim gibi firmayla karşı karşıya geldikten sonra nasıl bir tavır takınırlar muamma. Çünkü yüklediğimiz güncelleme dosyasını firma ben resmi olarak vermedim diyebilir ki, öyle.
 
Stock yazılım temin edilebilirse sorun çözülür; fakat geri dönüş işleri biraz sıkıntılı olabiliyor. Dediğim gibi firmayla karşı karşıya geldikten sonra nasıl bir tavır takınırlar muamma. Çünkü yüklediğimiz güncelleme dosyasını firma ben resmi olarak vermedim diyebilir ki, öyle.
Doğru söylüyorsun yalnız firmayı sizin cihaza neler yaptığınız ilgilendirmeksizin size ve genel olarak herkese yazılımı stock olarak vermesi gerekiyor web sayfalarında. Eğer böyle bir destekleri yoksa bir daha para vermeyin böyle firmalara. Çünkü ciddi bir firma cihazın arkasında duracak ve yazılımları sunacak.
 
Doğru söylüyorsun yalnız firmayı sizin cihaza neler yaptığınız ilgilendirmeksizin size ve genel olarak herkese yazılımı stock olarak vermesi gerekiyor web sayfalarında. Eğer böyle bir destekleri yoksa bir daha para vermeyin böyle firmalara. Çünkü ciddi bir firma cihazın arkasında duracak ve yazılımları sunacak.
Geçmiş zamanda pert ettiğim hiç açılmayan X firma cihazın destek sitesinde ilgili yazılım olmamasına rağmen, mail yoluyla konuştuktan sonra direkt ''img'' dosyasını yollamışlardı. Şu an next'in destek sayfasında yeni cihazların hiçbirinin yazılım dosyası yok. İletişime geçsek ne derler hiç bilmiyorum dener buraya yazarım.

Ayrıca, konumuza sebep olan sorun, kullanıma engel bir şey değildir. Cihaza ve kullanıcıya sorun teşkil etmez. Cihaz eskisi gibi çalışmaya devam eder; lakin fiziksel hatalar sonucu servise gitmek zorunda kalan kullanıcılar için yazılım değişikliği yüzünden firma kıllık yapabilir. Hele bir de dışarıdan güncelleme yaptım denilirse, servise gün doğar. :)
 
Geçmiş zamanda pert ettiğim hiç açılmayan X firma cihazın destek sitesinde ilgili yazılım olmamasına rağmen, mail yoluyla konuştuktan sonra direkt ''img'' dosyasını yollamışlardı. Şu an next'in destek sayfasında yeni cihazların hiçbirinin yazılım dosyası yok. İletişime geçsek ne derler hiç bilmiyorum dener buraya yazarım.

Ayrıca, konumuza sebep olan sorun, kullanıma engel bir şey değildir. Cihaza ve kullanıcıya sorun teşkil etmez. Cihaz eskisi gibi çalışmaya devam eder; lakin fiziksel hatalar sonucu servise gitmek zorunda kalan kullanıcılar için yazılım değişikliği yüzünden firma kıllık yapabilir. Hele bir de dışarıdan güncelleme yaptım denilirse, servise gün doğar. :)
Aynen öyle servise gün doğar 😉
 
Firmanın yaklaşımına bağlı. Ben monster laptopa, clevo sitesinden yeni bios ve utility yazılımı yükledim, klavye düzeni değişti, f tuşları vs. Monsterı aradım, getirin düzeltelim ya da dosyaları gönderelim dediler. Dosyalar maille geldi ve ücretsiz hallettik olayı. Servise götürsem de ücret almayacaklardı
 
Firmanın yaklaşımına bağlı. Ben monster laptopa, clevo sitesinden yeni bios ve utility yazılımı yükledim, klavye düzeni değişti, f tuşları vs. Monsterı aradım, getirin düzeltelim ya da dosyaları gönderelim dediler. Dosyalar maille geldi ve ücretsiz hallettik olayı. Servise götürsem de ücret almayacaklardı
Sırf gevezeliğine dreamstar firmasına mail attım tam 1 hafta sonra dönüş yaptılar, güya bilindik firma.!! Sunplus diye firma var çok kişinin bilmediği, pazar gecesi mail attım pazartesi öğleye doğru dosyayı bana yolladılar. O yüzden her ne alırsak alalım ilk bakmamız gereken şey; satış sonrası destek. Kapıdan çıktıktan sonra servisi alan kişi olmaması lazım.!!
 
Selamlar.

Bu cihazdan kullanan arkadaşlar play store'a girip bakabilirler mi?
''OTA'' Güncellemesi yapıp yapmadığınızı belirtiniz.

Bu sorun dışarıdan yaptığımız güncelleme sonrası mı oldu; yoksa, dün Google'da yaşanan sıkıntıdan dolayı cihazlar erişim sağlayamıyor mu. ?

Böyle yazmasının ( cihaz sertifikalı değil ) birçok sebebi var; fakat, bu cihazla uyuşmuyor. Onu aşağı yorumlarda konuşuruz. ( Güncelleme dosyasında eksik bir şeyler olabilir )

Ekli dosyayı görüntüle 12942
Bende de aynısı yazıyor usb üzerinden güncelleme yapmıştım bu firmalar neden böyle saçma işler yapıyor anlamak zor
 
Bende de aynısı yazıyor usb üzerinden güncelleme yapmıştım bu firmalar neden böyle saçma işler yapıyor anlamak zor
''Sertifika'' harici başka bir sorunla şahşen karşılaşmamış olsam da bu cihazla ilgili sorunlar ayyuka çıkmış durumda. Next'i arayıp öğrenmek gerek.
 
Yıllar önce noname olarak Aliexpress'ten aldığım ucuz bir tv box vardı, abime vermiştim kullanması için. O da farklı bir sürüm Android yüklemeyi denerken bricklemişti cihazı ve hiç görüntü gelmiyordu. Ben üretici firmaya mail attım, adamlar hem en güncel dosyayı, hem de nasıl güncelleyeceğime dair çok detaylı bir video atmıştı.

Görüntü olmadığı için, flaş belleğe o dosyayı atıp, cihazın içini açıp, 2 tane pini kısa devre yaptırır haldeyken cihaza elektrik verince bir anda flaş belleği okuyup içine yazılımı atmak gibi karman çorman ve kendi kendinize yapamayacağınız bir işlemdi (fabrikada da bu şekilde yükleniyormuş, onun da videolarını atmışlardı).

Böyle bir şeyi yerli bir firmanın yapacağını hayal etmek istiyorum ama olmuyor :D
 
Dreamstar'dan benzer bir istekte bulundum ''1 hafta'' sonra gelen cevap.

Dream

Whatsapp kullanmadığım için iletişim kuramadık. :)
 
Ekli dosyayı görüntüle 13245Forumlarda paylaşılan yazılım da next tarafından sağlanmış görünüyor
Next'in, tam modeli hatırlayamıyorum ama (hatırladım Next Playbox) lisanslı diye sattığı bir modeli satın alanların tamamı aslında cihazın L1 lisansı olmadığını (bazıları da bir süre sonra lisansların gittiğini söylüyordu) gördüler, ben de onlardan biriyim. Hatta Next ile görüşmüştüm ve Google ile anlaşmalarının bittiğini ama kısa bir süre sonra lisansların tekrar aktif olacağını söylemişlerdi, tabii ki bir daha da aktif olmadı. Hatta Netflix için kendi sitelerinde apk yayınlamışlardı.

Yine zamanında direk fabrikadan bir Arçelik 65" kavisli bir televizyon almıştım, gerçekten güzel bir tv idi ve bir gün yazılımı güncellendi ve Netflix lisansı gitti :) yine benzer şekilde anlaşmalarının o model için bittiğini söylediler. Servis geldi gitti çözemedi, kayıt oluşturdular vs. Neyse ki Arçelik'te yönetici arkadaşım devreye girdi ve servis gelip eski yazılımı geri yükledi ve lisans geri geldi. Direk televizyonu satmıştım, alan kişiye de kesinlikle güncellemeyin diye uyarmıştım.
 
Dün @babasan45 arkadaşımızın verdiği linkten indirdiğim gücellemeyi yaptım cihaza USB ile. Play Protect Sertifikalı gözüküyor bende
Buyrun buradan yakalım :) 2 cihazda farklı 2 cihazda farklı sonuç. OTA dosyasını 4. kez yükleyip geliyorum.
 

Geri
Üst