Neden Uçaklarda Telefon Kullanmak Yasak?

Sinetech 

Admin
Katılım
29 Eylül 2024
Konular
88
Mesajlar
835
Tepkime puanı
2,561
Neden Uçakta Hala Uçak Modunu Açmamız Gerekiyor?

Telefonların uçak moduna alınması, uzun süredir havacılık güvenliği için standart bir uygulamaydı. Ancak Avrupa Birliği’nin (AB) 2022’de uçak modunu kaldırması ve bazı havayolu şirketlerinin yolculuk sırasında kısa mesaj ve internet kullanımına izin vermesiyle bu zorunluluk yeniden tartışmaya açıldı. Peki, neden hala uçuşlarda telefonlarımızı uçak moduna almamız isteniyor?

3333333.jpg


DEVAMI İÇİN...
 
Uçak kalkmışken veya inişe geçerken direkt mesaj veya interneti kullanmak için kullanana çok denk geldim.

Hatta bir keresinde yanımda oturan kızın WhatsApp mesajlarını okuyup cevap verip aç/kapa yaptığını gördüğümde "sağolsun canımızı riske atmayı minimize ediyor" demiştim içimden.

Anlayış gösterme konusunda veya hemen savunma ve tartışma moduna girenler yüzünden insan kendi hakkını/canını korumaya bile çekiniyor böyle durumlarda maalesef.
 
Uçak kalkmışken veya inişe geçerken direkt mesaj veya interneti kullanmak için kullanana çok denk geldim.

Hatta bir keresinde yanımda oturan kızın WhatsApp mesajlarını okuyup cevap verip aç/kapa yaptığını gördüğümde "sağolsun canımızı riske atmayı minimize ediyor" demiştim içimden.

Anlayış gösterme konusunda veya hemen savunma ve tartışma moduna girenler yüzünden insan kendi hakkını/canını korumaya bile çekiniyor böyle durumlarda maalesef.
Ben en son uçağa bindiğimde (4 saat 50 dakikalık bir uçuştu) ön sağ sıradaki bir yolcu, yol boyunca Whatsapp'ten mesajlaştı ve herhangi bir şekilde saklanma ihtiyacı olmadan yaptı bunu, uçuş ekibi de gördü ve kimse bir şey demedi. Belki de aşırı bir önlem ama hiç bir uçak firması bu riski almak istemez herhalde.
 
Ben en son uçağa bindiğimde (4 saat 50 dakikalık bir uçuştu) ön sağ sıradaki bir yolcu, yol boyunca Whatsapp'ten mesajlaştı ve herhangi bir şekilde saklanma ihtiyacı olmadan yaptı bunu, uçuş ekibi de gördü ve kimse bir şey demedi. Belki de aşırı bir önlem ama hiç bir uçak firması bu riski almak istemez herhalde.
Son bir kaç günde olan kazaları, sebepleri ne olursa olsun, görünce; endişe etmemek işten bile değil. Deprem sonrası travma gibi maalesef.

3 hafta sonra yine bineceğim için inene kadar endişe ederim muhtemelen. Normalde kötü haberlere ve falektelere soğuk kalırım ama içten içe yaşarım üzüntüsünü de korkusunu da.
 
Hocam Sinetech'in Google Haberler sayfası var mı? Varsa bağlantı atın takip edelim. Eğer yoksa bence başvurun.
 
Cep telefonlarının ilk yıllarında İst. da Bel.otobüslerinde şehirler arası yolcu otobüslerinde de yasaktı bunun sebebi telefonların şebekeyi bulmak için kısa aralıklarla yaydığı karışık rf (radyo frekansı)sinyalleri araçlardaki abs sistemi filanda rf sinyalleri ile çalıştığı için telefonların yaydığı sinyallerin aynı frekansa denk gelip diğer cihazları boma ihtimaliydi tabi yıllar içinde bakıldı ki sorun çıkarmıyor yavaş yavaş o yasaklardan vazgeçildi yasakların uçaklarda olması normalde araçlarda olması saçmaydı aracın içindekini yasaklıyorsun dışarıda ki bir sürü insanın telefonu açık
 
Cep telefonlarının ilk yıllarında İst. da Bel.otobüslerinde şehirler arası yolcu otobüslerinde de yasaktı bunun sebebi telefonların şebekeyi bulmak için kısa aralıklarla yaydığı karışık rf (radyo frekansı)sinyalleri araçlardaki abs sistemi filanda rf sinyalleri ile çalıştığı için telefonların yaydığı sinyallerin aynı frekansa denk gelip diğer cihazları boma ihtimaliydi tabi yıllar içinde bakıldı ki sorun çıkarmıyor yavaş yavaş o yasaklardan vazgeçildi yasakların uçaklarda olması normalde araçlarda olması saçmaydı aracın içindekini yasaklıyorsun dışarıda ki bir sürü insanın telefonu açık
1999 yılında sürekli olarak Gebze-Bakırköy arası gitmek zorunda kaldığım için denk geldiğim durumlardan biridir bu otobüste telefon kapatma olayı.
Cevizlibağ otobüsünde bir seferinde kalbinde pil olan bir teyzeye denk gelmiştik, fenalaşmaya başlayınca panikle kapatmayı unutan ve cep telefonu olan herkes kapatmıştık. Otobüsle ilgili mekanik veya elektronik bir durum değilse bile şans işte insani bir durumdu.
 
1999 yılında sürekli olarak Gebze-Bakırköy arası gitmek zorunda kaldığım için denk geldiğim durumlardan biridir bu otobüste telefon kapatma olayı.
Cevizlibağ otobüsünde bir seferinde kalbinde pil olan bir teyzeye denk gelmiştik, fenalaşmaya başlayınca panikle kapatmayı unutan ve cep telefonu olan herkes kapatmıştık. Otobüsle ilgili mekanik veya elektronik bir durum değilse bile şans işte insani bir durumdu.
Bende Kamil Koç firması ile bursaya gidiyordum ataşehir civarlarında adamın biri telefonuna cevap verdi şöför bir uyardı dinlemedi hemen otobüsü durdurdu adama bir bağırıyor bir bağırıyor yasağın sebebinide bilmiyor klimaları bozuyor diyor gülsemmi gülmesemmi şaşırdım
 
Bende Kamil Koç firması ile bursaya gidiyordum ataşehir civarlarında adamın biri telefonuna cevap verdi şöför bir uyardı dinlemedi hemen otobüsü durdurdu adama bir bağırıyor bir bağırıyor yasağın sebebinide bilmiyor klimaları bozuyor diyor gülsemmi gülmesemmi şaşırdım
Klima önemli özellikle yaz mevsimi ise 😅
 
Bir arkadaş anlatmıştı; minibüste giderken telefon kullanan birini şoför kullanmaması için uyarıyor. Telefonu kullanan yolcuda o yasak ABS sitemi olan araçlar için gecerli senin minibüsde ABS yokki ne mahsuru var deyince şöför motor ısınıyor kardeşim diye cevap vermişi.:D
 
Ben şoföre katılıyorum her durumda ;))

Minibüs, otobüs veya uçak. Ne zaman binsem sanki dışarıda hayat yokmuş gibi biner binmez eline telefon alıp dakikalarca konuşanlardan hiç haz alamıyorum.
Ben bütün hikâyeyi neden öğreniyorum mesela. Bir de kendisi duymadığı için karşısındaki de duymuyordur diye bağıra bağıra konuşanlar var.

Çocuğun eline telefon/tablet verip son sesle çizgi film izletip oyun oynatanlar da cabası.
 
Teknik bir problem olmasada toplum içinde nasıl davranılacağını bilmeyen insan çok maalesef. Dediğiniz gibi etrafında kimse yokmuş gibi bağırarak konuşmalar çok sinir bozucu oluyor. Yoksa sesizce telefonuyla meşgul olana kimse bir şey söylemez.
 

Geri
Üst