Gelecek Elektirik mi Hidrojen mi - ANKET

Gelecek Elektrik mi yoksa Hidrojen mi?

  • Elektrik

    Oy: 6 75.0%
  • Hidrojen

    Oy: 2 25.0%

  • Kullanılan toplam oy
    8
  • Anket kapatılmış .
*** Bir elektrikli arabanın kullanabilirliğini artıracak şey bence menzil değil sarj süresi olmalı , sarj süresi kısaysa daha kullanılabilir olur...
 
Hafta sonu Toyota'da üst düzey yönetici olarak çalışan bir aile dostumla kısa bir sohbet imkanı buldum. Fırsat bulmuşken işin içinde olan bir kişiye elektrikli araç teknolojisinin durumu ve geleceğini sordum. Yakında bir araç alacağını ve bunun hybrid olacağını söyledi. Sebeplerini şöyle sıraladı;
- Elektrikli araçların kullandıkça menzillerinin düşecek olması,
- Batarya değişmesi gerektiğinde (ortalama 5yıl) en az araç kadar masraflı olması (bu da yakıt tasarrufunu kat kat karşılıyor),
- Soğuk havalarda aracı ısıtmak için daha fazla enerji gerekeceği, böyle bir ortamda az enerji ile trafikte kalma gibi bir senaryoda bataryanın yetmeyeceği.
Sonrası için hidrojenli yakıtlı araçlar alternatif olabilir mi dediğimde, 2035 sonrası bu tip araçları sıkça göreceğimizi belirtti.
 
Her düşünceye saygı duyuyoruz, yaşlarımız yeterse göreceğiz gelecek elektrik mi hybrid mi yoksa hidrojen mi olacak :)
 
Toyota işin içinde olunca ne demesini bekliyorsunuz ki. EV modeli olmayan dünya devi. Toyota yöneticisi istese de Toyota markalı EV alamaz çünkü yok. Yatırım yapmadılar. Katı hal batarya türküsü ile 2025e geldiler. EV candır gerisi heyecandır.
 
Toyota işin içinde olunca ne demesini bekliyorsunuz ki. EV modeli olmayan dünya devi. Toyota yöneticisi istese de Toyota markalı EV alamaz çünkü yok. Yatırım yapmadılar. Katı hal batarya türküsü ile 2025e geldiler. EV candır gerisi heyecandır.
Bende öyle düşünüyorum , Toyota biraz züğürt tesellisinde ;) geç kaldılar EV için , yapmışlar suzuki ile ortak bir model ama ne zaman gelir bilmiyorum...

 
Son düzenleme:
Bende öyle düşünüyorum , Toyota biraz züğürt tesellisinde ;) geç kaldılar EV için , yapmışlar suzuki ile ortak bir model ama ne zaman gelir bilmiyorum...

Ben de sizin şarj süresi kritik fikrinize katılıyorum. 15 dakika ve altında %20-80 yapabilen bir otomobil menzili 250km bile olsa iyi otomobildir. Daha aşağısı daha iyidir. Şahsen bizde Model y var şehir içinde zaten rakipsiz EV, şehir dışında ise çizgi aşılmıştır bundan böyle. 50kwa bataryası olan verimli bir EV DC hızı %20 -80 yirmi dakika civarında ise bakım ve tamirat olmadan, batarya değişmeden milyon km götürecek diye görünüyor. Pil eskime yüzdeleri de üreticilerin öngördüğünden daha iyi rakamlar olarak gerçekleşiyor. Devir değişiyor uymak gerek.
 
Ben de sizin şarj süresi kritik fikrinize katılıyorum. 15 dakika ve altında %20-80 yapabilen bir otomobil menzili 250km bile olsa iyi otomobildir. Daha aşağısı daha iyidir. Şahsen bizde Model y var şehir içinde zaten rakipsiz EV, şehir dışında ise çizgi aşılmıştır bundan böyle. 50kwa bataryası olan verimli bir EV DC hızı %20 -80 yirmi dakika civarında ise bakım ve tamirat olmadan, batarya değişmeden milyon km götürecek diye görünüyor. Pil eskime yüzdeleri de üreticilerin öngördüğünden daha iyi rakamlar olarak gerçekleşiyor. Devir değişiyor uymak gerek.
Seçim güzel tespitler güzel , güle güle kullanın, benimde hedefim o belkide Juniper bakalım artık , camp mode için :)
 
Seçim güzel tespitler güzel , güle güle kullanın, benimde hedefim o belkide Juniper bakalım artık , camp mode için :)
Allah gönlünüzdekini kolaylıkla nasip etsin. Kamp modu mükemmel özellik. Juniper yada model q elbette çok daha iyi olacaktır. Ben ihtiyarım sizlere göre bekleyecek vaktim yok. Hayat kısa sağlık varken tadını çıkarmak lazım.
 
Elektrik vs. hidrojen 2side gelecekteki araçlar değil. Gelecekteki araç bu dünyayı bu hızla yok etmeye devam ettiği sürece insanoğlu

Flintstone Car   Das Auto von Fred Feuersteinl   01
 

Geri
Üst