⚡🚙 Elektrikli araç gündemi ;)

Kolayca yanan, bir kaza anında seni de içinde kitleyerek beraber yanmanı sağlayan araçlar bana hala güvenli gelmiyor, bir de atık pilleri ne olacak hâlâ belli değil işte ona bir çözüm bulunmazsa doğa dostu denen elektrikli arabaların bataryaları doğanın en büyük sıkıntısı olacak gibi gelecekte

+ Bir de yapay zeka entegresi daha sakat bence, ya o yapay zeka kontrolü kaybederse hadi kaybetmedi diyelim araç bir hackerın hedefi olursa 😂

Bir de 1000 km ve üstü menzil sunması lazım ille de elektrik olacaksa
 
Benzinli araçta da yangın tehlikesi her zaman mevcut, 91 de araçtaki ekolayzır alev aldı, bildiğin alev. Üzerimdeki elektronik yanığı kokusu 1 ay geçmedi, 97 de araç karbüratör girişindeki hortum yırtıldı, arkamdaki aracın sektörü ile durdum, kaputu açmamla yer gök duman oldu, her an alev alabilirdi. Kamyoncu minimaks ile müdahale etti. Sonrası yırtılan hortumu kendi malzemeliğinden çıkardığı bir fleks hortumla değiştirdi. Öyle bir işçilik yaptı ki, ertesi gün servis, onarım yapmadı, böyle kullan, 10 numara malzeme ve işçilik dedi
 
EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, elektrikli araçlarda lokasyon ve yoğunluğa göre değişen yeni bir şarj tarifesinin devreye alınacağını duyurdu
Lokasyon bazlı tarife sayesinde kullanıcılar, bulundukları bölgeye göre daha uygun fiyatlarla şarj hizmeti alabilecekler. Saat bazlı tarife ile ise günün belirli zaman dilimlerinde daha avantajlı fiyatlara erişmeleri mümkün olacak. Örneğin, büyük ve yoğun bir AVM’de aracını şarj eden bir elektrikli araç sahibi, yüksek talep nedeniyle daha yüksek bir tarifeden ücret öderken; daha sakin ve mütevazı bir bölgede şarj hizmeti alan kullanıcı daha düşük bir ücret ödeyebilecek.
Türkiye'deki tüm şarj ağı işletmecilerinin her marka elektrikli araca hizmet vermek zorunda olduğunun altını çizen Yılmaz, "Aracınız hangi marka olursa olsun, yol üzerinde gördüğünüz herhangi bir şarj operatöründen hizmet alabilirsiniz” dedi
Yılmaz, şarj istasyonlarının çalışır durumda olma oranlarının izlenmesi ve erişilebilirlik bilgilerinin anlık paylaşılması gibi başlıklarda da düzenlemeler yapılacağını belirterek, şarj ünitelerine POS cihazı entegrasyonunun da gündemlerinde olduğunu kaydetti.
 
Valla gülmekte haklısınız Adnan hocam, EPDK el attıysa altından kesin bir çapan çıkar. Günün belli saatinde avantajlı tarife diyerek, herkesin normalde kullandığı zaman dilimlerine sağlam bir zam, gece yarısı, sabahın körü gibi ölü saatlerde de indirim (daha doğrusu zam yapmama) sürpriz olmaz. İsminde PİYASA olan kurullar, malesef vatandaştan çok şirketlere çalışıyor.
 
Valla gülmekte haklısınız Adnan hocam, EPDK el attıysa altından kesin bir çapan çıkar. Günün belli saatinde avantajlı tarife diyerek, herkesin normalde kullandığı zaman dilimlerine sağlam bir zam, gece yarısı, sabahın körü gibi ölü saatlerde de indirim (daha doğrusu zam yapmama) sürpriz olmaz. İsminde PİYASA olan kurullar, malesef vatandaştan çok şirketlere çalışıyor.
Şu pos olayı bile çözülse harika olur , diğerleri için bişey diyemem tabi, ama gece gece kim kalkıp gider sarj etmeye bilemedim :)
 
Valla gülmekte haklısınız Adnan hocam, EPDK el attıysa altından kesin bir çapan çıkar. Günün belli saatinde avantajlı tarife diyerek, herkesin normalde kullandığı zaman dilimlerine sağlam bir zam, gece yarısı, sabahın körü gibi ölü saatlerde de indirim (daha doğrusu zam yapmama) sürpriz olmaz. İsminde PİYASA olan kurullar, malesef vatandaştan çok şirketlere çalışıyor.
Evde insanlar gece yaşamaya başladı, herşey gece daha uygun.
Çamaşırları gece yıka, banyo gece yap, o saatte git arabanı şarj et :)
 
Elektrikli araç candır. Evden sarj ile km de sehir içi 40 50kr yakıyor uzun volda da dışarıdan sarj ile 1.5 tl civarı yakıyor. Bataryası da bilgisiz insanların uvdurması gibi telefon bataryası gibi bitmiyor. 350bin km byd aracın pili %12 azalmış. Byd bu işin batarya ustası diğer bataryaları bilmem.Araç üretmeden önce byd 40 yıldır batarya üretiyordu.
350bin km benzinli aracın zaten motoru sanzımanı da bitiktir. Arabanın 2. el Fiyatı da zaten ona göre düşük olur . Motorda sürtünen parça yok,
kayış yok, sızdıracak sıvı yok, subap yok, buji yok şanzımanı dişlisiz direk qüc aktarıyor.
parça sayısı az arıza sayısı az. Elektrik enerjisi manyetik alan ile bişeyleri döndürdükçe araç
uçuyor. Batarya maliyetleri de gün geçtikçe düşüyor. Yıllık bakımı yok. 2 senede bir 30 bin
km de bir sadece polen filtresi ve sanzıman yağı değişiyor. Senelik vergisi de uygun. Bazı yüksek motorlu elektriklilerin vergisi biraz yüksek.
 
Otomotiv ve ilaç endüstrisi yeniliklere kapalı, özellkle Avrupada. Klasik düzenin devam etmesi, insanların sömürülmesi üzerine kurulu bir yapı var. Wankel, diğer bilinen adıyla üçgen motor, pistonlu motordan az sonra bulundu ama otomotiv bu motoru benimsemedi, çünkü tüm yatırımlar pistonlu motorlara göreydi. Oysa çok daha küçük, güçlü, ekonomik motorlar kullanacaktık. Sene 2025, halen diyabetliler şeker ölçüm çubuğu, insülin iğnesi, ucu, kalemi, ölçüm cihazı, parmak delicisi vs kullanıyor, tamamen saçmalık. Tip1 hastalar gibi, deri altına yerleştirilecek bir çipe ve pompaya bakıyor tüm iş ama piyasa müsade etmiyor, çünkü sarf malzeme ile vatandaşı, devletleri nasıl soyacaklar. Bir örnek de type c arayüz. Type A ile aynı tarihte piyasaya sunulmasına rağmen, üreticiler maliyeti nedeniyle type A seçtiler. Halen ceremesini çekiyoruz. Sıfır araç kamerası alıyoruz, ucu mikro. Ev adaptör çöplüğü, çünkü type A bağlantısı kullanan, düşük amperli adaptör olmazsa şarj olmayan cihazlar var (örneğin bendeki şarjlı tornavida, 1a üzeri powerbank ya da adaptörle kesinlikle şarj olmuyor, gibi)
Tüm dünyada tutuculuk had safhada. Mesela Airbus, uçaklarda km lerce kullanılan bakır kablo yerine alüminyum, veri için de fibere geçmeye karar verdi, uuu, sektör karıştı ama anlatması saatler sürer
 
Gelecek Hidrojende diyeceğiz de su' dan da vergi almasalar bari 😂
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20251129_235632_Facebook.jpg
    Screenshot_20251129_235632_Facebook.jpg
    218.2 KB · Görüntüleme: 4

Geri
Üst