🚗 Haziran 2025 Elektrikli araç satışları ( Elektrikli araç satışları %27 pazar payına ulaştı. Yeni lider Tesla oldu!) ⚡

dehakan7

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2024
Konular
366
Mesajlar
2,927
Tepkime puanı
5,881
Türkiye pazarında Haziran 2025 itibarıyla elektrikli araçların payı %27'ye ulaştı. Yılın ilk yarısında toplam elektrikli satışı ise 84.956'ya ulaştı.

Geçen ay 25.646 elektrikli otomobilin satıldığı Türkiye'de en çok satılan model 7.235 adetle Tesla Model Y olurken onu 3.098 ile Togg T10X takip etti.

2025 ilk altı ayı itibarıyla 17.101 satışla yılın en popüler aracı T10X. 12.320 adet satılan Model Y ise ikinci sırada. Sadece bu iki model pazarın neredeyse %35'ini oluşturuyor.

Haziran 2025'te en çok satılan elektrikli otomobiller şöyle:

1. Tesla Model Y - 7.235
2. Togg T10X - 3.098
3. Citroen E-C3 Aircross - 936
4. BYD Seal EV - 897
5. BYD Seal U EV - 886
6. BYD Atto 3 - 875
7. Kia EV3 - 771
8. MINI Countryman - 740
9. KGM Torres EVX - 730
10. Opel Frontera - 700
11. Citroen E-C4X - 694
12. Citroen E-C3 - 658
13. BYD Dolphin - 601
14. Volvo EX40 - 519
15. Hyundai Ioniq 5 - 448

1751444268699
 
benim tek merak ettigim.? bu bataryali araclarin batarya ömrü kac yil gidicek yada kac yil olaraktan ayarlandi. sonucta doldurulabilen bataryalarin bir ömrü var. youtubede seyretmistim toyota marka bir aracin 2 yildan sonra batarya ariza vermis. bakir kutup baslari kararmis ve 8 adet pillerden biri ölmüs servis degisiminde iscilik haric sadece yeni parya takimina 2 bin euro verdigini söyledi. aracin arka bagaj icine yerlestirilmis valiz büyüklügünde pil takimi.
 
benim tek merak ettigim.? bu bataryali araclarin batarya ömrü kac yil gidicek yada kac yil olaraktan ayarlandi. sonucta doldurulabilen bataryalarin bir ömrü var. youtubede seyretmistim toyota marka bir aracin 2 yildan sonra batarya ariza vermis. bakir kutup baslari kararmis ve 8 adet pillerden biri ölmüs servis degisiminde iscilik haric sadece yeni parya takimina 2 bin euro verdigini söyledi. aracin arka bagaj icine yerlestirilmis valiz büyüklügünde pil takimi.
Ariza Yaptiginda Pil ve Elektirk Motoru Tamiri Epey Pahali Olur Normal icten yanmali motorlara gore arti aku agirligi akuler agir hafif ve kucuk degil bagajda yer kapliycak bos agirligi diger araclara gore bir aku 50 kilo rahat olsa 8 aku 400 kilo arti elden dusmesini alan yandi ariza cikarsa heryerde tamir ettiremessin anlamaz tamirciler illa servisine goturcen heryerde servisini nerden bulcan cekici cagirip cekici parasi vercen artilari var evet ama eksileri artidan daha fazla sifirini alan 2 3 sene binip yeni ayarinda deyip masraf etmemek icin elden cikartir yenilige karsi degilim ama suan icin goruslerim boyle 32 senelik soforum omrum araclarla gecti herkesin goruslerinede saygim var icten yanmali araclardan sasmayin elektrikli araclar icin daha cok erken gelismeleri gerekli suan icin yetersiz
 
benim tek merak ettigim.? bu bataryali araclarin batarya ömrü kac yil gidicek yada kac yil olaraktan ayarlandi. sonucta doldurulabilen bataryalarin bir ömrü var. youtubede seyretmistim toyota marka bir aracin 2 yildan sonra batarya ariza vermis. bakir kutup baslari kararmis ve 8 adet pillerden biri ölmüs servis degisiminde iscilik haric sadece yeni parya takimina 2 bin euro verdigini söyledi. aracin arka bagaj icine yerlestirilmis valiz büyüklügünde pil takimi.
Dün bir sitede okumuştum, popüler araçlardan biri, yıllık 170 bin km kullanıldıktan sonra ki herhalde ticari ya da test amaçlıdır, batarya kapasitesi %8 azalmış. 170 bin km de iddialı bir rakam, dünya çevresinin 40k olduğu düşünülürse. 88 yılından beri araç kullanıyorum, en iddialı 1-2 dönemde 50-60 bin km yaptım ki o bile hem fiziki hem maddi olarak baya bir yüktü
 

Geri
Üst