Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim

remixtik

Paylaşımcı
Katılım
5 Ekim 2024
Konular
247
Mesajlar
1,613
Tepkime puanı
2,133
Şehir
İstanbul
Devrim Arabası, Türkiye’nin ilk yerli otomobil prototipi olarak kabul edilir. Kısa ama sembolik olarak çok önemli bir hikâyesi vardır.

Devrim Arabası nedir?
Yıl: 1961
Yer: Eskişehir – TCDD Cer Atölyeleri
Amaç: Türkiye’nin kendi imkânlarıyla otomobil üretebileceğini göstermek
Talimat: Dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel tarafından verildi

Nasıl üretildi?
23 Türk mühendisi ve teknisyeni görevlendirildi
Sadece 130–135 gün gibi çok kısa bir sürede üretildi
Tamamen yerli imkânlarla yapıldı
4 adet prototip üretildi (2 krem, 2 siyah renkli)
Teknik özellikler (özet)
4 silindirli benzinli motor
Yaklaşık 50 beygir güç
Manuel şanzıman
Dönemine göre oldukça başarılı bir mühendislik
Meşhur olay: “Benzin koymayı unuttular”
29 Ekim 1961 Cumhuriyet Bayramı’nda Ankara’da tanıtım yapılacaktı
Güvenlik gerekçesiyle araçlara çok az benzin kondu
Cemal Gürsel’in bindiği araç bir süre sonra durdu
Gürsel’in söylediği rivayet edilen söz:
“Batı kafasıyla otomobil yapmışsınız ama Doğu kafasıyla benzin koymayı unutmuşsunuz.”
Bu olay, Devrim Arabası’nın başarısız gibi algılanmasına yol açtı.
Neden seri üretime geçilmedi?
Siyasi irade eksikliği
Ekonomik gerekçeler
İthal otomobil lobilerinin baskısı (iddia edilir)
Projeye yeterli destek verilmemesi
Bugün Devrim Arabası
Eskişehir TÜLOMSAŞ (TÜRASAŞ) Devrim Arabaları Müzesi’nde sergileniyor
Hâlâ çalışır durumda
Türkiye’de yerli otomotiv sanayisinin sembolü kabul ediliyor

Devrim Arabası aslında başarısız değil, aksine:
Türk mühendisliğinin neler yapabileceğini göstermiş
Ama dönemin şartları ve kararları yüzünden devamı gelmemiştir ez cümle çok şey derim de işte....
 

Ekli dosyalar

  • Devrim_-_20.10.23.jpg
    Devrim_-_20.10.23.jpg
    165 KB · Görüntüleme: 1
Yerli gibi yerli. Şimdiki gibi parçalarının yarısı dışarıdan gelmemişti...
 

Geri
Üst