⚡🚙 Elektrikli araç gündemi ;)

Byd araç yok, servis yok, şikayet çok, ilgi yok, fiyat abartı yüksek,
togg da fena olmamasına rağmen o da düzene uymak zorunda kaldı fiyat olarak,
kia ev3 uzun menzil baktık; 2035000 TL den aşağı inmedi, araç var fiyat yüksek, servis ve malzeme süreçleri sorunlu,
özellikle yurtdışı malzeme tedarik sözkonusu olunca japon-kore arabaları maalesef aracınızı 1-4 ay bekletebiliyor.
Bunların hepsi hem inceleme, dinleme ve bizzat kullanıcı gözgöze konuşmalarda edindiğim bilgiler.
EV3 uzun menzile saygım sonsuz oldu paramda biraz sonlu olsaydı şikayetlere bakmadan alacaktım; araç al beni al beni diyor, donanım, görsellik, teknik özellik vs.
Hayırlısı diyelim size, seçim güzel ama dediğiniz gibi fiyatlar abartılı , benimde sevdiğim bir model hem görsel hem özellik bakımından ;)
 
AB, 2035'te binek ve kamyonetlerde benzin/dizel yasağını gevşetecek gibi duruyor. Bir çok firma, üretimini durdurdukları modelleri 2026'da tekrar üretmeye başlıyor. Büyük firmalardan (mercedes, bmw, Porche) büyük baskı var. Özellikle İtalya ve Almanya, yasağın AB de otomotiv endüstrisinde çöküşe yol açabileceğini söylüyor. EV de Çinliler hegomonya kurdu resmen. Küçük araçlarda EV, SUV tarzı araçlarda hibrit/benzin olmasını teklif ediyorlar. EV'ye olan ani talebin nispeten azaldığı, artış oranlarının düştüğü söyleniyor.
Hafta içi şarj için mahalledeki istasyona gittik, bakım yazıyor, aytemize gittik, şarjı başlattık, 1 dk sonra şarjı kesti, oradan wattmobiliteye geçtik, elemanın biri, cihaz üzerindeki stickerları yolmuş, müşteri hizmetlerini arayıp cihaz kodunu alarak şarj ettik. Küçük ama mide bulandıran olaylar. 1 saat harcadık şarja başlamadan, yarım saat şarj, gidip gelinen yol da ekstrası
Yani, benzine göre ekonomik de, aracı %50 nin altında pek de bırakmamak lazım, acil ihtiyaçta can sıkabilir
 
AB, 2035'te binek ve kamyonetlerde benzin/dizel yasağını gevşetecek gibi duruyor. Bir çok firma, üretimini durdurdukları modelleri 2026'da tekrar üretmeye başlıyor. Büyük firmalardan (mercedes, bmw, Porche) büyük baskı var. Özellikle İtalya ve Almanya, yasağın AB de otomotiv endüstrisinde çöküşe yol açabileceğini söylüyor. EV de Çinliler hegomonya kurdu resmen. Küçük araçlarda EV, SUV tarzı araçlarda hibrit/benzin olmasını teklif ediyorlar. EV'ye olan ani talebin nispeten azaldığı, artış oranlarının düştüğü söyleniyor.
Hafta içi şarj için mahalledeki istasyona gittik, bakım yazıyor, aytemize gittik, şarjı başlattık, 1 dk sonra şarjı kesti, oradan wattmobiliteye geçtik, elemanın biri, cihaz üzerindeki stickerları yolmuş, müşteri hizmetlerini arayıp cihaz kodunu alarak şarj ettik. Küçük ama mide bulandıran olaylar. 1 saat harcadık şarja başlamadan, yarım saat şarj, gidip gelinen yol da ekstrası
Yani, benzine göre ekonomik de, aracı %50 nin altında pek de bırakmamak lazım, acil ihtiyaçta can sıkabilir
Çok haklısınız gerekli desteği görmüyor şu anda bu araçlar , genel olarak insanları korkutan da bu zaten, ama ben hep söylüyorum evden sarj imkanı olmayan pek yanaşmasın bu araçlara , diğer türlü maalesef olgunlaşmamış sistemler yüzünden bu tarz üzücü anılar olabiliyor...
 
⚡Elektrikli araç satışlarında rekor! Aylık bazda 2 milyon barajı aşıldı!

Türkiye'de elektrikli araca ilgi olmadığı iddia edilse de küresel çapta rekorlar kırılmaya devam ediyor. Rho Motion, Eylül 2025'te 2,1 milyon elektrikli araç satıldığını açıkladı.

Çin, 1,4 milyonluk satış hacmiyle açık ara dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı. Onu 427 bin ile Avrupa takip ediyor.

İngiltere ve Avrupa'da yürürlüğe giren/girecek yeni teşvikler sayesinde satışlardaki yıllık bazda %36'ya varan yükselişin 2026'da artarak devam etmesi bekleniyor.

Çin'de ise prizli hibritlerde düşüş yaşanırken (%2) tamamen elektrikli satışları 800 bin adetle aylık bazda rekor tazeledi ve geçen seneye kıyasla %28 artış yaşadı.

2025'te küresel elektrikli araç satış hacminin 20 milyonu aşması bekleniyor.

1760617338514
 
Prag belediyesi, 2026 sonuna kadar 1500, 2030'a kadar 6 bin sokak lambasına 220V'luk AC (yavaş) şarj portu entegre edeceğini açıklamış.

İngiltere'de de binlerce sokak lambasına şarj soketi entegre ediliyor.

Bizim belediyeler halen uykuda. Muhtemelen 2040 sonrası en büyük gelir kaynaklarından biri olacak şarj işine uyanamadılar halen.

Dönüşüm, hızlı şarjlarla değil, gittiğiniz her noktada arabanızı takabileceğiniz bir priz bulabildiğimizde tamamlanacak.


1761040365774
1761040374065
1761040382901
1761040392153
 
Park yeri, evin, iş yerinin görüş alanındaysa, muhit güvenliyse olabilir. Bunu Güney Fransa'da, İtalya'da, İspanya'da yapmak cesaret ister. Arkadaşım işe spor bisiklet ile gidip gelirdi, direğe zincirlerdi. Bir akşam mesai sonu baktık ki, sökülebilecek her bir parçasını sökmüşler, sadece gövdesi kalmış 😁 Bizim yandaki siteye dc cihaz koymuşlar ama dışarıdan o park yerine erşim mümkün olacak şekilde. Bir de tıp merkezinin önünde ac var ve çalışanlar gün boyu araç park ettiği için cihazlar atıl
 
⚡650 km menzile sahip elektrikli Jeep Compass resmen üretilmeye başladı!

Jeep'in üçüncü elektrikli modeli yeni Compass İtalya'da seri üretime girdi. 60 ülkede satışa çıkacak aracın Türkiye'ye de gelmesi bekleniyor.

Tıpkı Peugeot E-3008, E-5008, Citroen E-C5 Aircross, Opel Grandland ve DS No8 gibi STLA Medium platformunda geliştirilen 4,55 metrelik C-SUV, 213 HP önden çekişli ve 375 HP dört çeker motor seçenekleriyle geliyor. Giriş seviyede 74 kWh batarya ile yaklaşık 500 km menzil vaat eden araç, dört çeker modeldeki 97 kWh batarya ile 650 kilometreye ulaşıyor. Aracın %20'den %80'e şarj olması 30 dakika sürüyor.

Avrupa'da başlangıç fiyatı 50 bin avroyu bulan elektrikli Compass'ın Türkiye'de %55 ÖTV ile 3 milyon liranın üzerinde bir fiyattan satışa sunulacağı tahmin ediliyor.


1761814312226

1761814358969
1761814405591
 
⚡650 km menzile sahip elektrikli Jeep Compass resmen üretilmeye başladı!

Jeep'in üçüncü elektrikli modeli yeni Compass İtalya'da seri üretime girdi. 60 ülkede satışa çıkacak aracın Türkiye'ye de gelmesi bekleniyor.

Tıpkı Peugeot E-3008, E-5008, Citroen E-C5 Aircross, Opel Grandland ve DS No8 gibi STLA Medium platformunda geliştirilen 4,55 metrelik C-SUV, 213 HP önden çekişli ve 375 HP dört çeker motor seçenekleriyle geliyor. Giriş seviyede 74 kWh batarya ile yaklaşık 500 km menzil vaat eden araç, dört çeker modeldeki 97 kWh batarya ile 650 kilometreye ulaşıyor. Aracın %20'den %80'e şarj olması 30 dakika sürüyor.

Avrupa'da başlangıç fiyatı 50 bin avroyu bulan elektrikli Compass'ın Türkiye'de %55 ÖTV ile 3 milyon liranın üzerinde bir fiyattan satışa sunulacağı tahmin ediliyor.


Ekli dosyayı görüntüle 15262

Ekli dosyayı görüntüle 15263
Ekli dosyayı görüntüle 15264
Güzel alet :)
 
Bu aracın benzinli modelinde süspansiyon sorunu vardı. Önceki benzinli Tucson'u almadan incelediğim, test sürüşü yaptığım modellerden. 10 km civarı kullandım, içime sinmedi. Tofaş gibi, dangır dungur ses var, belki de test aracı diye. ABD'de bu modeli satın alanların %60ı, ya aldığıma pişmanım demiş, ya da bir daha asla almam. Gerekçe de düşük konfor. İç dizayn baya bir değişmiş gördüğüm kadarıyla, daha estetik olmuş.
 
Bu aracın benzinli modelinde süspansiyon sorunu vardı. Önceki benzinli Tucson'u almadan incelediğim, test sürüşü yaptığım modellerden. 10 km civarı kullandım, içime sinmedi. Tofaş gibi, dangır dungur ses var, belki de test aracı diye. ABD'de bu modeli satın alanların %60ı, ya aldığıma pişmanım demiş, ya da bir daha asla almam. Gerekçe de düşük konfor. İç dizayn baya bir değişmiş gördüğüm kadarıyla, daha estetik olmuş.
Jeep Avanger a bindim geçen hafta fena değildi, ama işte teknoloji alanında hala geri , bir ionic serisi yada tesladan çok uzak ;)
 
Jeep Avanger a bindim geçen hafta fena değildi, ama işte teknoloji alanında hala geri , bir ionic serisi yada tesladan çok uzak ;)
Valla hocam, ionic5 de kalıbının aracı değil ABD forumlarında bahsedilen sorunların hiç biri bizimkilerde yok şükür, çünkü sistemler yok 😁 Çok kırpık. Şu an cihaz depolamasında boş yer 123 mb, 6 ayda bir güncelleme geliyor, harita vs büyüyor, ne olacak göreceğiz
Adamlar, bizde obd2 vasıtasıyla görülen tüm dataları direkt ekrandan görüyor. Biz 12v akünün şarj durumunu bile göremiyoruz, misal.
 
Valla hocam, ionic5 de kalıbının aracı değil ABD forumlarında bahsedilen sorunların hiç biri bizimkilerde yok şükür, çünkü sistemler yok 😁 Çok kırpık. Şu an cihaz depolamasında boş yer 123 mb, 6 ayda bir güncelleme geliyor, harita vs büyüyor, ne olacak göreceğiz
Adamlar, bizde obd2 vasıtasıyla görülen tüm dataları direkt ekrandan görüyor. Biz 12v akünün şarj durumunu bile göremiyoruz, misal.
Yinede sizin araç bir çok araçtan çok iyi , en azından hızlı sarj olayında bence tesladan sonra en iyisi ;)
 

Geri
Üst