dehakan7
Müdavim
- Katılım
- 8 Ekim 2024
- Konular
- 415
- Mesajlar
- 3,345
- Tepkime puanı
- 7,513
SLAC-Stanford Battery Center tarafından verilen bilgiye göre, elektrikli araç bataryaları paylaşılan öngörülenden daha uzun bir ömre sahip.
Araştırmacılar, geliştirilen yeni batarya tasarımlarının ömrünü test etmek için laboratuvar testlerini hızlandırıyor. 9 Aralık’ta Nature Energy’de yayımlanan yeni bir çalışmaya göreyse bu hızlandırılmış yöntem, elektrikli araç bataryalarının gerçek dünyadaki kullanımlarını yansıtmıyor. Buna göre elektrikli araç bataryaları öngörülenden yüzde 40 daha uzun ömre sahipler. Çalışmanın yazarlarından biri gerçek dünya sürüş koşullarını hesaba katmadıkları için, “elektrikli araç bataryalarını doğru şekilde test etmiyoruz” diyor. Uzmanlara göre dur-kalk trafiği, otoyol sürüşü, hızlı şehirler arası yolculuklar ve park halinde geçirilen zaman gibi gerçek sürüş koşulları, elektrikli araç bataryalarının ömrüne çoğu zaman olumlu katkı sağlıyor. Bu konuda geçtiğimiz hafta Tesla gündeme gelmişti. Şirket bir paylaşım yaparak, “Araç bataryalarımız 320 bin kilometreden fazla sürüş için tasarlandı” dedi. Şirkete göre Tesla Model 3 ve Model Y’deki bataryaların sağlığı, 320 bin kilometre sonrasında ancak yüzde 80’e kadar düşüyor. Şirket bu paylaşımıyla, batarya sağlığı konusunda endişe edilmesine gerek olmadığını göstermeye çalışıyor. Model serisi araçlarda batarya sağlığını korumaya yönelik çok sayıda koruma sistemi bulunuyor.
Araştırmacılar, geliştirilen yeni batarya tasarımlarının ömrünü test etmek için laboratuvar testlerini hızlandırıyor. 9 Aralık’ta Nature Energy’de yayımlanan yeni bir çalışmaya göreyse bu hızlandırılmış yöntem, elektrikli araç bataryalarının gerçek dünyadaki kullanımlarını yansıtmıyor. Buna göre elektrikli araç bataryaları öngörülenden yüzde 40 daha uzun ömre sahipler. Çalışmanın yazarlarından biri gerçek dünya sürüş koşullarını hesaba katmadıkları için, “elektrikli araç bataryalarını doğru şekilde test etmiyoruz” diyor. Uzmanlara göre dur-kalk trafiği, otoyol sürüşü, hızlı şehirler arası yolculuklar ve park halinde geçirilen zaman gibi gerçek sürüş koşulları, elektrikli araç bataryalarının ömrüne çoğu zaman olumlu katkı sağlıyor. Bu konuda geçtiğimiz hafta Tesla gündeme gelmişti. Şirket bir paylaşım yaparak, “Araç bataryalarımız 320 bin kilometreden fazla sürüş için tasarlandı” dedi. Şirkete göre Tesla Model 3 ve Model Y’deki bataryaların sağlığı, 320 bin kilometre sonrasında ancak yüzde 80’e kadar düşüyor. Şirket bu paylaşımıyla, batarya sağlığı konusunda endişe edilmesine gerek olmadığını göstermeye çalışıyor. Model serisi araçlarda batarya sağlığını korumaya yönelik çok sayıda koruma sistemi bulunuyor.