dehakan7
Müdavim
- Katılım
- 8 Ekim 2024
- Konular
- 415
- Mesajlar
- 3,343
- Tepkime puanı
- 7,502
Avrupa’da BYD %27,8 gümrük vergisi ile satılıyor, bizde gümrük vergisi sıfır, ÖTV %10 yani oradaki toplam vergi %27,8 Gümrük*%20 KDV = %53,4, bizde ise %10 ÖTV*%20 KDV = %32, orada çok daha yüksek vergili haliyle bizden ucuza satıyorlar.
Örneğin bir tanesini hesaplayalım: Almanya’da Seal U 87 kWh Design paketin liste fiyatı 44.990, bundan önce %19 KDV çıkalım (ülkeden ülkeye değişiyor Avrupa’da, Almanya’da %19) 37.807 Euro etti, şimdi %27,8 gümrük vergisini çıkalım. 29.583 Euro bu aracın Almanya gümrüğüne distribütör ve bayi kârı dahil geliş fiyatı, bize de aynı fiyattan hesaplayalım: 29.583 x 1.1 ÖTV x 1.2 KDV = 39.050 Euro bizde satılması gereken fiyat. Yani bugünkü kur ile 1.625.000 TL, hadi 1.650 diyelim, bizde ne kadara satılıyor? 1.924.000 TL…
Kısaca Seal U EV tam 300.000 TL ek fahiş kâr ile satılıyor. Bir de bu aracı Almanya’da liste fiyatından çok daha ucuza da alabiliyorsunuz ama bizde tek kuruş indirim dahi yapmıyorlar, bunu da düşündüğümüzde belki de 500.000 TL araç başı kârdan bahsediyoruz. Her araçta 500 Bin TL Türk halkının cebinden sömürülüp Suudi Arabistanlı distribütör ALJ’nin cebine giriyor, yani Suudi sermayesine katılıyor, 4 ayda 10 bin adetten fazla araç sattı BYD Türkiye’de, bu kaba bir hesapla 4 ayda 5 Milyar TL’nın bizden buharlaşması anlamına geliyor.
Örneğin bir tanesini hesaplayalım: Almanya’da Seal U 87 kWh Design paketin liste fiyatı 44.990, bundan önce %19 KDV çıkalım (ülkeden ülkeye değişiyor Avrupa’da, Almanya’da %19) 37.807 Euro etti, şimdi %27,8 gümrük vergisini çıkalım. 29.583 Euro bu aracın Almanya gümrüğüne distribütör ve bayi kârı dahil geliş fiyatı, bize de aynı fiyattan hesaplayalım: 29.583 x 1.1 ÖTV x 1.2 KDV = 39.050 Euro bizde satılması gereken fiyat. Yani bugünkü kur ile 1.625.000 TL, hadi 1.650 diyelim, bizde ne kadara satılıyor? 1.924.000 TL…
Kısaca Seal U EV tam 300.000 TL ek fahiş kâr ile satılıyor. Bir de bu aracı Almanya’da liste fiyatından çok daha ucuza da alabiliyorsunuz ama bizde tek kuruş indirim dahi yapmıyorlar, bunu da düşündüğümüzde belki de 500.000 TL araç başı kârdan bahsediyoruz. Her araçta 500 Bin TL Türk halkının cebinden sömürülüp Suudi Arabistanlı distribütör ALJ’nin cebine giriyor, yani Suudi sermayesine katılıyor, 4 ayda 10 bin adetten fazla araç sattı BYD Türkiye’de, bu kaba bir hesapla 4 ayda 5 Milyar TL’nın bizden buharlaşması anlamına geliyor.